سیگنال های ناخوشایند به بازار سکه

دیروز افزایش قیمت طلا و سکه متاثر از نوسانات قیمت دلار رخ داد. معامله‌گران این بازار سیگنال‌های نامساعد در خصوص برجام را دلیل اصلی صعود قیمت‌ها می‌دانند. آنها معتقدند بازارساز باید تاثیر اخبار سیاسی را کمرنگ کند در غیر این صورت روزهای اخیر، پایان روند خنثی در بازارهای مالی خواهد بود.

سیگنال های ناخوشایند به بازار سکه

دیروز قیمت طلا و سکه افزایش داشت. تاثیر قیمت دلار همچنان بر بازار فلز زرد پایدار است.

تحلیلگران معتقدند سیاستگذار باید از قدرت اخبار سیاسی در بازار بکاهد چراکه در غیر این صورت روزهای اخیر به‌عنوان پایان روند خنثی در بازارهای شناسایی خواهد شد.

در بیشتر روزهای هفته گذشته قیمت طلا و سکه کاهش داشت. این کاهش منجر به تغییر کانال در قطعات سکه نشد اما معامله‌گران را نسبت به خرید و فروش سرد کرد. بازیگران بازارهای مالی در هفته‌های اخیر از ترس رکب بازارساز، اخبار مثبت در حوزه برجام و تحریم‌ها، آزادسازی دلارهای بلوکه شده کشورمان یا آزادی زندانیان سیاسی معامله نکردند.

اما در حوزه بین‌المللی سیگنال‌های خوشایندی برای ایران به گوش نمی‌رسد. هفته گذشته درباره موضوع برجام که به‌عنوان چالشی برای اقتصاد کشورمان تبدیل شده، خبرهایی منتشر شد؛ از جمله اینکه وزیر خارجه آمریکا گفته است که «هیچ توافق هسته‌ای با ایران روی میز نیست». این موضوع در روز جاری اثر افزایشی بر بازارهای مالی گذاشت.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر