گزارش تیتر کوتاه از آخرین وضعیت تشکیل وزارت بازرگانی:

شمس‌الدین حسینی: وزیر بازرگانی نمی شوم

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس می‌گوید: بنده گزینه وزارت بازرگانی نیستم و اطلاعی در این مورد ندارم.

شمس‌الدین حسینی: وزیر بازرگانی نمی شوم

وزارت بازرگانی به یکی از محورهای اصلی تعامل مجلس و دولت تبدیل شده که تشکیل آن تاکنون یک بار به دلیل اقدام دولت در ارائه لایحه به تعویق افتاد و این بار هم در پشت صحن علنی مجلس ماند، که این اقدام هیئت رئیسه مجلس زمزمه‌ها درباره منتفی شدن وزارت بازرگانی را تقویت کرد. بازار شایعات درباره منتفی شدن تفکیک وزارت صمت و وزارت بازرگانی به اندازه‌ای داغ شد که در نهایت معاون پارلمانی رئیس جمهور واکنش نشان داد و آب پاکی را ریخت.

سید محمد حسینی ضمن اعلام این خبر که وزارت بازرگانی به تصویب کمیسیون اجتماعی رسیده، گفت: با آقای قالیباف صحبت کردم تا این موضوع در دستور کار مجلس قرار گیرد لذا به زودی تشکیل وزارت بازرگانی دوباره به جریان خواهد افتاد.

اعلام خبر موافقت کمیسیون تخصصی با تشکیل وزارت بازرگانی افکار عمومی را به سمت گزینه این وزارتخانه هدایت کرد و با وجود اینکه حسینی تاکید کرد تا زمان نهایی شدن تشکیل وزارت بازرگانی علی آبادی سکان‌دار هر سه حوزه صنعت، معدن و تجارت است اما برخی گمانه‌ها حاکی از آن بود که اصرار قالیباف بر تشکیل وزارت بازرگانی نشان از این دارد که قرار است مجدداً گزینه‌ای از مجلس به کابینه برود.

در این میان برخی بر این باور هستند با توجه به اینکه شمس‌الدین حسینی پیش از این وزارت اقتصاد را برعهده داشته و از طرفی مانند اکثر قریب به اتفاق نزدیکان و کابینه دولت سیزدهم سابقه همکاری با احمدی‌نژاد را دارد، به عنوان گزینه اصلی وزارت بازرگانی مطرح شده است.

در واکنش به این گمانه جلال رشیدی کوچی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار تیتر کوتاه گفت: اطلاعی ندارم. نمی‌دانم قرار است فردی از مجلس به عنوان گزینه وزارت بازرگانی معرفی شود یا خیر.

جلال+رشیدی+کوچی

او همچنین در واکنش به اینکه آیا اطلاعی از گزینه پیشنهادی جانشین محسن رضایی دارید یا خیر؟ افزود: خیر، نمی‌دانم قرار است چه کسی جانشین محسن رضایی شود.

رشیدی کوچی در واکنش به اینکه بسیاری بر این باور هستند که معاونت اقتصادی دولت جایگاه تشریفاتی محسوب می‌‌شود، تصریح کرد: به نظر بنده دولت برای حوزه اقتصاد باید هماهنگ شود و هر اندازه این پست‌ها و مسئولیت ها گسترش پیدا کنند، هماهنگی کمتر می‌شود.

علاوه بر این شمس‌الدین حسینی، رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس در گفتگو با تیتر کوتاه در پاسخ به اینکه شنیده شده نام شما به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی وزارت بازرگانی مطرح است، گفت: خیر، بنده گزینه وزارت بازرگانی نیستم و اطلاعی در این مورد ندارم.

شمس الدین حسینی

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر