بورس امید سهامداران را زنده کرد

معاملات امروز بورس تهران در حالی پایان یافت که شاخص کل به سختی توانست در محدوده سبز پایداری کند. ارزش معاملات خرد بازار نیز همچنان در محدوده رکودی در جا می‌زند.

بورس امید سهامداران را زنده کرد

امروز بورس تهران تحت تاثیر بازگشت نرخ دلار فرآورده‌‌های نفتی به ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان قرار گرفت؛ به این ترتیب نمادهای پتروپالایشی منفی شدند و از سرعت رشد شاخص کل کاستند.

در حالی که اعلام شده بود قیمت دلار فرآورده‌های ویژه نفتی از این پس بر اساس نرخ حواله مرکز مبادله و در محدوده ۳۸ هزار تومان محاسبه خواهد شد، امروز خبر رسید که این تصمیم ملغی شده و قیمت دلار فرآورده‌ها دوباره به ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان نیمایی بازگشته است.

به نظر می‌رسد این تصمیم در پی فشار فعالان صنعت قیر ملغی شده باشد چرا که به محض اعلام خبر افزایش قیمت دلار فرآورده‌ها، انجمن قیر در نامه‌ای خواستار بازگشت قیمت به ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان شده بود. تحلیلگران، این قیمت را رانت‌زا و در تضاد با منافع شرکت‌های گروه فرآورده‌های نفتی و سهامداران آن‌ها توصیف می‌کنند.

عملکرد شاخص‌های بازار سهام

به هر روی در پایان معاملات امروز، بورس تهران شاهد رشد ۶ هزار و ۵۲۵ واحدی شاخص کل بود و با افزایش ۰.۳۰ درصدی به پله دو میلیون و ۱۹۶ هزار واحدی رسید.

در همین حال شاخص هم‌وزن نیز پنج هزار و ۹۴۲ واحد بالا رفت و با رشد ۰.۷۹ درصدی در ارتفاع ۷۵۶ هزار واحدی ایستاد.

شاخص کل فرابورس اما امروز کاهشی بود و با افت ۱۸ واحدی در سطح ۲۸ هزار واحد پایداری کرد.

ارزش و حجم معاملات

امروز بازار سهام شاهد معامله ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون برگه سهم بود. ارزش معاملات سهام، صندوق‌های سهامی و حق تقدم نیز به ۶ هزار و ۷۵۵ میلیارد تومان رسید که همچنان خبر از رکود بازار سهام می‌دهد.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر