شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌بی‌سی»‌ آمریکا:

خشک سالی چگونه باعث افزایش قیمت کالا می شود

تغییرات آب و هوایی و خشک سالی پاناما، باعث شده سطح آب در کانال پاناما پایین بیاید و شرکت های آمریکایی را که بیشترین مشتری آن هستند متحمل هزینه های اضافی کند.

خشک سالی چگونه باعث افزایش قیمت کالا می شود

گروه بین الملل تیترکوتاه- شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌بی‌سی»‌: خشک‌سالی شدید سطح آب در کانال پاناما را به پایین‌ترین سطح از 1914 یعنی زمان بازگشایی این کانال برای دریانوردی رسانده و می‌تواند یک مشکل دیگر در تجارت جهانی باشد و زنجیره‌های عرضه را مختل کند.

 حمل‌ونقل کشتی‌های باری از این کانال ادامه دارد اما برخی از آنها مجبورند کانتینرهای خود را در حاشیه کانال در اقیانوس آرام متوقف کرده و آن‌ها را از طریق ریلی منتقل کنند. این محموله‌ها، بعد قبل‌از عبور از حاشیه اقیانوس اطلس دوباره به کشتی ها منتقل می‌شوند.

کشتیرانان ایالات متحده و تحلیلگران این حوزه نگران اعمال هزینه های اضافی به دلیل کاهش سطح آب در کانال پاناما هستند، هزینه هایی که پیش تر نیز افزایش یافته است. در سال 2020، این کانال هزینه ثابتی معادل 10 هزار دلار به ازای هر ترانزیت همراه با عوارض بر درصدی از ظرفیت حمل کشتی اعمال می کرد که این رقم می تواند حداقل یک درصد تا حداکثر ده درصد باشد.

کانال پاناما برای تجارت ساحل شرقی آمریکا بسیار جذابیت دارد، زیرا سریعتر از گزینه های دیگر است. زمان حمل و نقل محموله های اقیانوسی از چین، به میامی، فلوریدا در آمریکا از طریق عبور از کانال سوئز 41 روز طول می کشد. سفر از طریق کانال پاناما، که گران تر است، تنها 35 روز طول می کشد.

«ریکورته واسکز مورالس»، مدیر کانال پاناما می گوید، ایالات متحده منبع و مقصد اصلی تردد کشتی ها از این کانال است. وقتی همه کالاها و کانتینرهای مرتبط به ایالات متحده را برسی می کنیم، حدود 73 درصد از تردد کشتی ها در این کانال را شامل می شود.

سالانه 40 درصد از کل ترافیک کانتینری ایالات متحده از طریق کانال پاناما و در مجموع 270 میلیارد دلار کالا در سال انجام می شود.

خشکسالی شدید منجر به محدودیت عمق آب و در نتیجه وزن کشتی‌هایی که از کانال عبور می‌کنند شده و به همین خاطر هزینه‌های اضافی بر حمل نقل دریایی از این کانال به مشتریان تحمیل شده است. کانال پاناما یکی از سریع ترین و کم هزینه ترین راه ها برای انتقال غلات و سایر کالاهای کشاورزی است که بندر «نیواورلئان» را به مقصد چین ترک می کند.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر