پیشرفته ترین خودروهای هیبریدی معرفی شدند+ جزئیات

مصرف سوخت‌های فسیلی یکی از مهم‌ترین چالش‌های جهان مدرن است و تولید بهترین خودروهای هیبریدی را می‌توان راهکاری کوتاه‌مدت برای آن دانست.

پیشرفته ترین خودروهای هیبریدی معرفی شدند+ جزئیات

به گزارش تیترکوتاه؛ خودروسازان جهانی برخلاف چند سال گذشته، دیگر به‌دنبال تولید و عرضه خودروهای هیبریدی نیستند. در واقع توسعه و گسترش ماشین‌های مذکور به طور کامل متوقف شده و تمایل خودروسازان جهان به تولید محصولاتی یکپارچه الکتریکی یا برقی بیشتر شده است.

تویوتا و لکسوس از جمله خودروسازانی هستند که همچنان به تولید خودروهای هیبریدی مشغولند و پس از این دو شرکت، هوندا، کیا و هیوندای قرار می‌گیرند. البته منظور از تولید خودروی هیبریدی به روش سنتی است. سدان‌ها و هاچ بک‌های هیبریدی در حال انقراض هستند و بیشتر محصولاتی که امروزه به این روش تولید می‌شوند، کراس اوورها هستند.

بهترین خودروهای هیبریدی

همان‌طور که گفتیم، منظور از خودروی هیبریدی، نمونه‌های سنتی آنها است که باتری‌هایشان از طریق موتور بنزینی شارژ می‌شود. در واقع این قبیل خودروها نیاز به شارژ شدن و اتصال به برق ندارند. علاوه بر این، ساز و کار ماشین‌های این چنینی بدین صورت است که پیشرانه‌های بنزینی و الکتریکی به کمک یکدیگر نیروی لازم برای به حرکت درآمدن را تأمین می‌کنند.

امروزه در کنار خودروهای هیبریدی، ماشین‌های پلاگین هیبریدی نیز به وفور تولید می‌شوند که می‌توان این دو را از یکدیگر جدا کرد. از اینها گذشته، نباید این دو مدل خودرو را با محصولات هیبریدی خفیف اشتباه گرفت؛ چرا که نمونه‌های اخیر صرفا مجهز به یک استارت ژنراتور یکپارچه هستند تا بتوان شتاب خودرو را اندکی ارتقا داد و به مصرف سوخت کمتر کمک کرد.

خودروهای هیبریدی هنوز هم که هنوز است گزینه‌ای منطقی برای کاهش مصرف سوخت محسوب می‌شوند و می‌توان روی خرید آنها به طور جداگانه حساب باز کرد. در ادامه مطلب پیش رو قصد داریم به بررسی بهترین خودروهای هیبریدی بپردازیم.

هوندا اینسایت

به طور قطع می‌توان گفت که بهترین خودرو هیبریدی در سایز کوچک، هوندا اینسایت است. متاسفانه تولیدکنندگان این ماشین در سال 2023 به طور رسمی از توقف تولید آن خبر دادند که باعث ناراحتی تمام طرفداران آن شد.

با نگاهی به طراحی ظاهری هوندا اینسایت 2023 نمی‌توان دریافت که با یک ماشین معمولی طرف هستیم یا برقی یا هیبریدی؛ چرا که همه چیز عادی جلوه می‌کند.

مصرف سوخت این سدان کوچک بسیار شبیه به تویوتا پریوس است. ولی در مشخصات دیگری نظیر طراحی و کیفیت داخلی، سر و صدای عمومی ماشین، راحتی و سواری مطلوب، یک سر و گردن بالاتر از آن خواهد بود. به طور کلی، هوندا اینسایت در مقایسه با خودروی تویوتا پریوس ماشین بهتری است و می‌توان روی آن حساب ویژه‌ای باز کرد.

از جمله نقاط قوت سدان هیبریدی مذکور می‌توان به کابین باکیفیت، ظاهر زیبا، تحویل قدرت الکتریکی اشاره کرد و نقاط ضعفی نیز مثل پایان تولید در سال 2023 و فناوری‌های قدیمی رابط کاربری دارد. اینسایت در هر صد کیلومتر مسافتی که طی می‌کند، به طور ترکیبی 4.5 لیتر سوخت مصرف خواهد کرد.

هیوندای النترا هیبریدی

با خاتمه تولید هوندا اینسایت می‌توان گفت اولویت خرید باهیوندای النترا خواهد بود؛ چرا که جایگزین خوبی در میان سدان‌های کامپکت هیبریدی محسوب می‌شود. النترای مورد بحث جانشینی برای هیوندای آیونیک است که متاسفانه نتوانست مورد استقبال قرار بگیرد. یکی از نقاط قوت این خودرو مصرف سوخت پایین 4.3 الی 4.7 لیتری در هر پیمایش صد کیلومتری است و نقطه ضعف عمده آن نیز تجربه رانندگی بسیار معمولی است که ارائه می‌دهد. تجربه رانندگی نامطلوب و عادی هیوندای النترا را می‌توان به گیربکس سی وی تی آن مربوط دانست.

در طراحی ظاهری می‌توان به جلو پنجره بزرگ و خطوط تیزی اشاره کرد که حالت تهاجمی به خودرو داده‌اند. از جمله نقاط قوت این خودرو باید به تجربه رانندگی معمولی و کابین جادار اشاره کرد.

تویوتا پریوس

در توضیح خودروی هوندا اینسایت به طور مختصر راجع به تویوتا پریوس صحبت کردیم و حالا قصد داریم کمی بیشتر درباره آن صحبت کنیم. طی یک سال گذشته، هیوندای آیونیک خودروی بهتری نسبت به پریوس محسوب می‌شد و همین باعث شده بود پریوس از فهرست بهترین خودروهای هیبریدی جهان حذف شود؛ ولی حالا با خاتمه تولید آیونیک، گزینه‌ای بهتر از این ماشین وجود ندارد.

یکی از معایب اصلی تویوتا پریوس، ظاهر عجیب و غریب بیرونی و درونی آن است. داخل کابین سر و صدای زیادی شنیده می‌شود و فناوری‌های به کار رفته در آن نیز قدیمی و پیش پا افتاده است. علاوه بر اینها تجربه رانندگی با این خودرو معمولی و حتی نامطلوب ارزیابی شده و به طور کل، ظاهرش زیبا نیست.

تنها نقطه قوت این خودرو، مصرف سوخت پایین 4.2 لیتری در هر پیمایش صد کیلومتری است. از طرف دیگر کابین خودرو گرچه نازیبا طراحی شده ولی جادار است و موجبات آسایش و رفاه سرنشینان را فراهم می‌کند. شاید خبر امیدوارکننده دیگر برای این ماشین هیبریدی، قابل سفارش بودن سامانه چهار چرخ محرک باشد که در سایر محصولات هیبریدی دیده نمی‌شود.

هوندا آکورد

در بین خودروهای سدان سایز متوسط، بهترین خودرو هیبریدی که می‌توان نام برد، هوندا آکورد است. در خانواده و سبد محصولات هوندا، اولین گزینه برای خرید، آکورد خواهد بود، چرا که مزایای بی‌نظیری برای مشتری دارد. مصرف سوخت این خودرو مثال زدنی است و تحویل قدرت الکتریکی نیز به خوبی اجرا می‌شود.

با این حال قیمت هوندا آکورد هیبریدی نسبت به نسخه بنزینی گران‌تر است؛ ولی مصرف سوخت پایین آن به کلی این اختلاف قیمت را جبران خواهد کرد. کابین جادار و راحت و باکیفیت به همراه صندوق بار نسبتا بزرگ و سواری و هندلینگ مطلوب از جمله نقاط قوت این سدان سایز متوسط محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر