مسکن برای تهرانی‌ها میلیاردی ارزان شد

روند کاهشی قیمت مسکن که از ابتدای سال جاری شروع شده، در یک ماه گذشته سرعت گرفته و طی یک ماه اخیر قیمت برخی واحدهای مسکونی در برخی مناطق تهران بین ۱ تا ۲ میلیارد تومان یعنی ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش داشته است.

مسکن برای تهرانی‌ها میلیاردی ارزان شد

به گزارش تیترکوتاه؛ بازار مسکن برخلاف زمستان گذشته در بهار امسال روزهای آرامی را پشت سر‌ می‌گذارد و نه تنها خبری از افزایش قیمت در این بخش مهم اقتصادی کشور نیست، بلکه روند کاهش قیمت شروع شده و در ماه گذشته هم تشدید شده است.

عوامل متعددی در این آرامش و کاهش قیمت دخیل هستند که می‌توان به برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در این زمینه اشاره کرد که باعث شده تا سهم قابل توجهی از تقاضاهای سوداگری مسکن از این بازار خارج شود. در این راستا وزارتخانه مذکور طی چند ماه اخیر چند اقدام مهم انجام داده که اثرگذاری آن در بخش مسکن ملموس بوده است.

برنامه‌هایی که بر 2 جبهه یعنی هم اجاره و هم خرید و فروش مسکن متمرکز شده است؛ در بخش اول دولت مانند سال گذشته  2 اقدام تعیین سقف افزایش نرخ اجاره‌بها و پرداخت وام کمک ودیعه مسکن را اجرا کرده است. بر این اساس سقف مجاز افزایش نرخ اجاره‌بها در تهران و سایر مناطق کشور به ترتیب 25 و 20 درصد اعلام شده است.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    دروغ است مثل دروغ های دیگه خانه خالی هاچی شدبه هرمستاجرواجدشرایط یا80درصدپول خریدیک واحدآپارتمان60متربب راوام دهبد

  • ناشناس

    بیشترازنیازبازارومستاجران آپارتمان خالی داریم.مافیای مسکن داریم.رییسی هم کاری نکرد.این آپارتمان هامصادره ازدم قسط به مشتاجران واجدشرایط واگذارشودبهترنیست.دورودخدابرتنهارییس

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر