پرونده سرقت از بانک ملی به کجا رسید؟

پرونده سرقت از بانک ملی به کجا رسید؟

سخنگوی قوه قضاییه گفت: ما معتقدیم که پنجه افکندن در برابر فساد و خشکاندن ریشه‌های فساد در جامعه می تواند به امید افزایی و ارتقای اعتماد عمومی مردم منجر شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده سرقت از صندوق امانات بانک ملی گفت: این پرونده واجد حساسیت خاصی است. محتویات این پرونده ۱۴ هزار صفحه است‌. ۲۸ متهم دارد و اتهام آنها مشارکت در سرقت حدی و تخریب اموال دولتی و تحصیل مال نامشروع و پولشویی است.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: حدود ۴۰۰ میلیارد تومان به نرخ امروز از متهمان مسترد و تحویل شکات (مالباختگان) پرونده شده است و حدود ۳۰۰ میلیارد در حال بررسی و بازگرداندن به مالباختگان است. کلیه متهمان برای اخذ آخرین دفاع احضار شدند و بازپرس محترم که دیروز با ایشان صحبت داشتم گفت چندین روز است  در حال رسیدگی به این پرونده خاص است و ان شاءالله در ایام آتی از باب کشف و پاسخگویی به بزه دیدگان اخبار خوب و مثبتی را داریم.

ستایشی در پاسخ به سوالی درباره برنامه قوه قضاییه برای بازگشت مجرمان قابل اصلاح به جامعه گفت:  یکی از سیاست های قطعی قوه قضاییه بازپروری مجرمان و زمینه سازی برای بازگشت آنها به جامعه است. قدم هایی که برداشتیم این است که به جد معتقدیم باید زمینه های بروز و ارتکاب جرم در جامعه برداشته شود. معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و سازمان زندان ها به همراه برخی دیگر از معاونت ها مسولیت هایی دارند و ان شالله که اقدامات انها به نتیجه مثبت خواهدرسید.

وی افزود: بازگشت مجرمان به جامعه با مقدماتی همراه است و دستگاه های ذی مدخل به صورت فعالانه باید در این زمینه مشارکت کنند. استفاده موثر از مجازات های جایگزین حبس و  استخدام ظرفیت ها و مشارکت شهری و تشویق قضات در اجرای مجازات های  جایگزین حبس و حرفه آموزی زندانیان و... در این زمینه موثر است.

 

منبع: ايسنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
پیشنهاد سردبیر