خبر بد به همه مردم درباره یارانه نقدی

عسگریان معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مصاحبه با رادیو به بیان جزئیات اجرای طرح کالا برگ الکترونیک پرداخت.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یارانه قطعا قطع نمی‌شود و به قوت خودش باقی است، اما افزایش پیدا نمی‌کند. در واقع اعتباری که جدید است به صورت مشروط روی یارانه ما سوار می‌شود.

او در بخشی از این مصاحبه در پاسخ به اینکه سیاست واقعا این است که یارانه را قطع کنیم یا داریم مدیریت بهتری انجام می‌دهیم که تضمین کنیم با ارز ترجیحی کالا و خدمات به دست دهک‌های آسیب پذیر حتماً برسد؟ گفت: یارانه قطعا قطع نمی‌شود و به قوت خودش باقی است، اما افزایش پیدا نمی‌کند.

عسگریان تاکید کرد:  در واقع اعتباری جدید به صورت مشروط روی یارانه ما سوار می‌شود. یعنی دهک‌های یک تا سه که الان ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر یارانه دارند یارانه شان برقرار است و از این به بعد هم برقرار است دهک‌های ۴ تا ۹ هم که ۶ میشوند یارانه آن برقرار است، ۳۰۰ هزار تومان است که حذف نمی‌شود.

وی تاکید کرد: اما اعتباراتی کنار یارانه  قرار می‌گیرد که جهت دهد همانطور که فرمودید در خصوص سبد غذایی و سلامت خانواده‌ها، سلامت خانواده‌ها به این مفهوم است که ما بتوانیم چیزی نزدیک به ۲۵۰۰ کالری را به صورت روزانه به هر فرد برسانیم که ۱۱ قلم کالای اساسی برای این موضوع در نظر گرفته شده و آن اعتبار به صورت مشروط در کنار یارانه‌ها قرار می‌گیرد یعنی اولویت ایجاد شود در خانواده‌ها برای استفاده از سبد غذایی، خانواده‌ها در مرحله اول مددجویان کمیته امداد و بهزیستی هستند و در مراحل بعد قطعا این سبد و اعتبار جدید تسری پیدا می‌کند، دهک‌های سه را می‌گیرد و انشاالله  به سمت دهک‌های بالاتر حرکت می‌کند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • شعبان

    چرا یارانه ای که به مردم پرداخت می‌شود کم است وبعضی از مردم گله دارند چرا بعضی هادروغ میگند

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر