پشت‌پرده قیمت مرغ در بازار

پشت‌پرده قیمت مرغ در بازار

بررسی‌ها از میادین بزرگ عرضه مرغ و مرغ‌فروشی‌ها حاکی از برخی دلالی‌ها و سودجویی‌ها در زیر پوست بازار این روزهای مرغ‌ است، اتفاقاتی که اجازه نمی‌دهد قیمت‌ها کاهش یابد.

به گزارش تیترکوتاه؛ با اینکه دولت نرخ مصوب برای فروش مرغ گرم تعیین کرده و معتقد است عرضه در بازار بیش از نیاز بازار است، اما کماکان شاهدیم که مرغ در بسیاری از مغازه‌ها بیش از این نرخ عرضه می‌شود و مکان‌هایی که این نرخ را رعایت کنند بسیار کم است، یعنی بازار مقاومت عجیبی در برابر کاهش قیمت مرغ از خود نشان می‌دهد.

در این میان نظارت‌ها و بازرسی‌ها هم نسبت به قبل تشدید شده و تقریبا روزانه گران فروشان مرغ جریمه می‌شوند و حتی جریمه‌های سنگینی هم برای مرغداران متخلف اعمال می‌شود به طوری که مسعود امرالهی، سرپرست دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی، گفت: فقط در هفته گذشته ۳۲ مرغدار که ‌گرانفروشی می‌کردند ۹۰ میلیارد تومان جریمه شدند.

گلایه مردم از مشخص و منظم نبودن زمان توزیع مرغ ‌

اغلب ‌خریداران مرغ در این میدان، میانسال و به ظاهر بازنشسته بودند، قبل از اینکه گروه محل را ترک کند صندوق‌های حاوی مرغ گرم هم آمد و صف‌های خرید مرغ هم منظم‌تر شد.

اما تقریبا در اغلب مغازه‌هایی که بازدید کردیم بار مرغ، حوالی ظهر به بعد آمده بود و یا اصلا هنوز مرغ نداشتند.

البته مردم از ‌مشخص نبودن ساعت و زمان عرضه مرغ و بی‌نظمی در زمان عرضه، گلایه داشتند، به قول خودشان از صبح آمده‌اند و هنوز بار مرغ نرسیده است.

سرپرست دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد درباره اینکه چرا عرضه مرغ ساعت و نظم مشخصی ندارد تا مردم برای خرید برنامه‌ریزی کنند؟ به مردم گفت: اغلب مرغ‌فروشان خودشان سراغ بارشان نمی‌روند و از واسطه و یا فرد ثالثی که بار می‌آورد، مرغ را می‌خرند و به همین‌ دلیل بار با تاخیر به مغازه می‌رسد.

سهمیه میادین میوه و تره‌بار به روزانه ۱۲۰ تن مرغ افزایش یافت

‌امرالهی، سرپرست دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد گفت: پیش از این سهمیه میادین میوه روزانه ۶۰ تن مرغ بود که به ۱۲۰ تن افزایش داده‌ایم؛ ‌پیش‌بینی می‌کنیم با افزایش عرضه، ‌قیمت آزاد مرغ در روزهای آتی کاهش یابد.

بررسی‌ها از میادین عرضه مرغ، حاکی از آن است که اتفاقاتی در زیر پوست بازار مرغ رخ داده که مانعی برای کاهش قیمت‌ها شده است؛ با وجود اینکه نرخ مصوب مرغ کیلویی ۷۳ هزار تومان از سوی شورای قیمت‌گذاری مرغ اعلام شده است اما هنوز بسیار کم هستند فروشندگانی که به این قیمت پایبند باشند.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر