گفت‌وگوی تلفنی وزاری ایران و عراق درباره راه آهن شلمچه- بصره

گفت‌وگوی تلفنی وزاری ایران و عراق درباره راه آهن شلمچه- بصره

وزیر راه و شهرسازی کشورمان امروز در گفتگوی تلفنی با وزیر حمل و نقل عراق ضمن بررسی آخرین روند پروژه ریلی شلمچه به بصره، در خصوص موضوعات سفرهای اربعین زوار ایرانی و برگزاری اجلاس وزرای حمل‌ونقل در بغداد گفت‌وگو کردند.

به گزارش تیترکوتاه از وزارت راه و شهرسازی، «مهرداد بذرپاش» در تماس تلفنی با «رزاق محیبس السعداوی» وزیر حمل ‌و نقل جمهوری عراق پروژه راه آهن شلمچه به بصره و اقدامات دولت عراق در تملک اراضی مسیر این خط ریلی را مورد بررسی قرار دادند.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان در این گفتگوی تلفنی بر مسئولیت شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی در پیگیری ساخت خط ریلی شلمچه به بصره و مسئولیت مدیرعامل راه‌آهن در پیگیری روزانه و مستمر و ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته اشاره کرد.

در نشست فروردین ماه وزرای دو کشور در تهران، دو کشور ایران و عراق برای ساخت خط آهن شلمچه-بصره توافق کردند که بر اساس آن احداث زیرسازی و روسازی و ابنیه موردنیاز مسیر توسط راه‌آهن جمهوری عراق انجام خواهد شد.

پیگیری موضوع سفر زوار ایرانی در اربعین به عتبات عالیات و برگزاری اجلاس وزرای حمل‌ونقل در بغداد در هفته آتی از موضوعات دیگر مورد بحث بود.

به گزارش ایرنا، هفته آینده کنفرانسی با حضور وزرای حمل و نقل کشورهای همجوار و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در بغداد برگزار خواهد شد. این کنفرانس در چارچوب تلاش‌های دولت عراق برای تقویت همکاری‌های اقتصادی انجام گیرد.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر