بنزین گران می‌شود!

بنزین گران می‌شود!

عضوهیات مدیره و مدیر هماهنگی و نظارت بر عملیات شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: برای پالایش هر بشکه خوراک حدود ۳۰ تا ۳۵هزار دلار سرمایه‌گذاری نیاز است به عبارتی برای ساخت یک پالایشگاه ۲۰۰ هزاربشکه‌ای نفت خام حدود ۶ تا ۷ میلیارد دلارسرمایه نیاز خواهد بود.

به گزارش تیترکوتاه؛ سعید مداح مروج عضوهیات مدیره و مدیر هماهنگی و نظارت بر عملیات شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اظهار کرد: در شرایط فعلی، تولید هر لیتر بنزین ۱۸ هزار تومان هزینه در بردارد که این رقم برای هر لیتر نفت‌گاز ۱۸ تا ۲۰ هزار تومان است.

عضوهیات مدیره و مدیر هماهنگی و نظارت بر عملیات شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: فکر می‌کنم هرینه پالایش هر لیتر بنزین برای دولت در محدوده همین ۱۸ هزار تومان باشد و اگر قیمت نفت خام نیز در این پروسه در نظر گرفته شود، بهای هر لیتر بنزین از ۲۵ هزار تومان فراتر خواهد رفت اما همان‌طور که گفتم اقتصاد ایران و قدرت خرید و شرایط اجتماعی به گونه‌ای نیست که بتوان برای واقعی کردن قیمت بنزین تصمیم گرفت.

وی افزود: تصمیم‌گیری در مورد قیمت بنزین تنها به فاکتورهای اقتصادی مرتبط نیست. نمی‌شود به این نکته استناد کرد که چون بنزین در ترکیه و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از ایران گران‎تر است، باید در ایران هم گران شود. شرایط اقتصادی ایران شباهتی به این کشورها ندارد و موضوع مهم نیز همین نمته است.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر