توسعه و تکمیل زنجیره ارزش انرژی میان ایران و روسیه ضروری است

توسعه و تکمیل زنجیره ارزش انرژی میان ایران و روسیه ضروری است

دستیار ویژه معاون وزیر نفت در امور بین‌الملل و بازرگانی گفت: توسعه تجارت، ترانزیت و سوآپ نفت و گاز برای شرکت‌های فعال روسیه از مسیر ایران موضوعی است که در سالهای گذشته به آن توجه لازم نشد و به همین دلیل توسعه و تکمیل زنجیره ارزش بخش انرژی ۲ کشور ضروری است.

به گزارش تیترکوتاه؛ حسین شاملی امروز در نخستین نشست شرکت‌های ایرانی و روسی در بخش نفت و گاز که در محل پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد، با بیان اینکه صنعت نفت و گاز در سال‌های آینده نقش کلیدی در روابط بین ایران و روسیه خواهد داشت، افزود: ارتباطی همراه با توسعه پایدار برای دو کشور از این مسیر ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: هر گونه راه‌حل برای ایجاد این ارتباط به توسعه ارتباط بین بخش‌های خصوصی و دولتی دو کشور بستگی دارد.

شاملی با اشاره به اینکه ایران و روسیه در تأمین انرژی پایدار دنیا دو کشور تأثیرگذار هستند و همکاری شرکت دو کشور می‌تواند به تأمین انرژی دو کشور کمک کند، گفت: باور داریم استفاده از فناوری به‌صورت مشترک در توسعه و بهره‌برداری منابع نفت و گاز دو کشور اثر کلیدی دارد و استفاده از تجربیات در آموزش منابع انسانی و ایجاد مکانیسم‌های جدید مالی با مشارکت بخش خصوصی محقق خواهد شد.

وی تصریح کرد: این موارد برای توسعه و تکمیل زنجیره ارزش بخش انرژی دو کشور ضروری است و دو کشور می‌توانند به ارتقا نقش خود در تأمین امنیت انرژی جهان و رشد اقتصادی خود بپردازند.

دستیار ویژه معاون وزیر نفت در امور بین‌الملل و بازرگانی با اشاره به اینکه تبادل دانش فنی و خدمات مهندسی بیت دو کشور با حضور مؤثر و فعالانه شما برای افزایش همکاری‌های دانش بیان دو کشور می‌تواند توسعه پیدا کند، افزود: بسیار مهم است که تبادل فناوری‌های موردنیاز در دستور کار شرکت‌های دو کشور قرار گیرد.

به گفته شاملی، ایران آماده است با حمایت از بخش خصوصی دو کشور سیاست‌ها را تا وصول نتیجه پیگیری کند.

وی با بیان اینکه افق همکاری‌های همه‌جانبه ایران و روسیه به‌ویژه همکاری‌های اقتصادی، روشن، بلندمدت و استراتژیک است، ادامه داد: موقعیت مناسبی فراهم شده تا در موارد مختلف همفکری و رایزنی کنیم.

شاملی تأکید کرد: توسعه همکاری‌ها و مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان بخش اول همکاری‌های بخش خصوصی دو کشور است.

وی گفت: موضوع دیگر صادرات و تبادل خدمات فنی و مهندسی بین دو کشور است.

دستیار ویژه معاون وزیر نفت در امور بین‌الملل و بازرگانی با اشاره به اینکه موضوعی که در این سال‌ها گذشته توجه نشده توسعه تجارت، ترانزیت و سواپ نفت و گاز برای شرکت‌های فعال روسیه از مسیر ایران است، افزود: ایجاد کنسرسیوم انرژی با حضور شرکت‌های بخش خصوصی ایران و روسیه برای بهره‌برداری از میادین نفت و گاز دو کشور است.

وی ادامه داد: پیشنهاد دیگر ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری بین دو کشور و استفاده از آن برای تأمین مالی پروژه‌های نفتی دو کشور است.

شاملی تأکید کرد: مشارکت شرکت‌های دولتی و خصوصی منجر به واگذاری‌های پروژه‌های مهم نفت و گاز به شرکت‌های خصوصی دو کشور می‌شود.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر