آموزش ساخت رایگان NFT در اپن سی

اگر در سال 1980 زندگی می‌کردید و با شما درباره روزگاری صحبت می‌شد که پول‌ها وجود فیزیکی ندارند و کدهایی در کامپیوتر، ارزها را می‌سازند، احتمالا این کلام برایتان چیزی جز یک خیال محال نبود؛ اما این روزها می‌بینیم که این خیال به واقعیت پیوسته و بشر از معاوضه کالا با کالا به سیستمی رسیده که می‌تواند مبادلات را با استفاده از ارزهای مجازی انجام دهد. دنیای ارزهای دیجیتال این روزها به قدری گسترده و پررونق شده که تعداد زیادی از افراد دنیا، اطلاعات حداقلی درباره آن را دارند یا در کمترین حالت، با ماهیت آن‌ها آشنا هستند. علاوه بر این، عده قابل توجهی از افراد نیز در حوزه کریپتو و ارزهای دیجیتال مشغول به فعالیت‌اند. اگر به دنیای کریپتوکارنسی علاقمند باشید، NFT یا توکن غیرقابل معاوضه از آن دست موضوعات جذابی است که نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. اگر با NFT آشنا هستید، آموزش ساخت NFT در اپن سی را در ادامه این مطلب دنبال کنید. در صورتی که اطلاعاتی در این باره ندارید هم نگران نباشید؛ مفهوم NFT را در کنار هم مرور خواهیم کرد. همراه ما باشید.

 

NFT یا توکن غیرقابل معاوضه چیست؟

پیش از آن که به آموزش ساخت NFT در اپن سی بپردازیم، بهتر است مروری بر مفهوم NFT و چگونگی عملکرد آن در بازار کریپتو داشته باشیم. اگر بخواهیم معنای توکن غیرقابل معاوضه را شرح دهیم، باید با مفهوم تعویض‌پذیری آشنا باشید. تعویض پذیری در واقع به حالتی گفته می‌شود که ارزها را بتوان با واحدهای دیگری از همان ارز یا ارزهای دیگری به همان ارزش مبادله کرد.

برای مثال شما می‌توانید مقدار مشخصی از ارز یورو را با همان مقدار ارز دلار معاوضه کنید؛ به طوری که ارزش هر دوی آن‌ها با هم برابر باشد. از این ویژگی هر لحظه در صرافی‌های سرتاسر دنیا برای مبادله پول استفاده می‌شود؛ بنابراین تعریف، ارزهایی که تمام واحدهای آن ارزش یکسانی با هم داشته باشند، تعویض‌پذیر هستند. ارزهای دیجیتالی مثل بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش، ریپل و ... نیز از این دست رمزارزها هستند.

حال NFT یا توکن غیرقابل معاوضه دقیقا برعکس توکن‌های قابل معاوضه عمل می‌کنند. این توکن‌ها که ابتدا بر بستر اتریوم ایجاد شدند، سند مالکیت یک اثر دیجیتال را ثبت و صادر می‌کنند. در واقع هر NFT یک توکن خاص و انحصاری است که اطلاعات مربوط اثری منحصربه‌فرد بر آن ثبت شده است. هر NFT در دنیای کریپتو ویژگی‌های خاصی دارد که آن را از سایر NFTها متمایز می‌کند. به همین دلیل این ارزها را نمی‌توان با یکدیگر مبادله کرد. امروزه این توکن‌ها بر بستر سایر بلاکچین‌ها نیز ارائه می‌شوند.

کاربردهای NFT

ممکن است با خود بیندیشید که NFT چه کاربردی می‌تواند در زندگی روزمره داشته باشد و توکنی که امکان معاوضه نداشته باشد، چگونه می‌تواند کاربردی باشد. باید بدانید که پیشرفت روزافزون علم و تکنولوژی سبب شده تا در هر لحظه، تغییر و تحولات عظیمی در زندگی ایجاد شود. با توجه به گسترش فضای مجازی و متاورس، NFT به عنوان ارز آینده شناخته می‌شود. همین حالا نیز استفاده‌های متعددی از ارزهایی غیرقابل معاوضه می‌شود که چند مورد از آن‌ها را در ادامه نام برده‌ایم.

  • یکی از مهم‌ترین کاربردهای NFT، ثبت آثار دیجیتال است. هنرمندانی که در حوزه آثار هنری دیجیتال فعالیت می‌کنند، می‌توانند با استفاده از این توکن‌ها، اثر خود را به ثبت رسانده و دیگر نگران سرقت و کپی رایت نباشند.

  • صنعت بازی‌ها و گیمینگ یکی دیگر از مواردی است که کاربرد و کارایی NFT را نشان می‌دهد. گیمرها می‌توانند دارایی خود را به صورت NFT ذخیره کنند و به بازی‌های مختلف انتقال دهند. به این ترتیب در شرایطی که پرداخت‌های درون برنامه‌ای محدود شده‌اند، می‌توان از NFT برای دسترسی به امکانات بازی‌ها استفاده کرد.

  • هر نوع دارایی دیجیتال را می‌توان با کمک NFT به ثبت رساند. برای مثال دامنه‌‎های اینترنتی یکی از این موارد هستند.

  • از این توکن‌ها می‌توان برای ثبت دارایی‌های فیزیکی نیز استفاده کرد. برای مثال می‌توانید مالکیت یک خانه را با NFT بر بستر بلاکچین به ثبت برسانید.

 

چگونه در اپن سی به صورت رایگان NFT بسازیم؟

حال که با چیستی NFT آشنا شدید، نوبت آن است که به آموزش ساخت انفتی بپردازیم. فرایند ساخت یا مینتینگ ان اف تی پروسه‌ای است که در آن، یک دارایی به یک توکن دیجیتال تبدیل می‌شود. در این حالت توکن را می‌توان جابه‌جا، دخیره و روی بلاکچین‌ ثبت کرد. اگر این فرایند را به خوبی درک نمی‌کنید، نگران نباشید. در ادامه با آموزش ساخت NFT رایگان، راحت‌تر این موضوع را خواهید فهمید. به طور کلی ساخت NFT رایگان مراحلی دارد که باید با آن‌ها آشنا شوید.

انتخاب فرمت و محتوا

برای آن که توکن غیرقابل معاوضه بسازید، پیش از هرچیز باید فرمت و محتوای NFT را مشخص کنید. این توکن می‌تواند یک اثر هنری، نقاشی، متن، موسیقی و هر چیز دیگری باشد که قصد توکنیزه کردن آن را دارید. بسیاری از بازی‌ها در دنیای متاورس یا حتی زمین‌های مجازی به واسطه همین NFTها ثبت مالکیت می‌شوند.

ساخت NFT

در آموزش ساخت NFT در اپن سی، پس از آن که نوع فایل را مشخص کردید، به عنوان مالک اثر می‌توانید آن را ارزش‌گذاری کنید. ارزش NFT به ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن بستگی دارد. در صورتی که می‌خواهید چند ورژن مختلف از یک اثر را ارائه دهید که تفاوت‌هایی میان آن‌ها وجود دارد، باید تعداد کپی‌هایی که از NFT روی بلاکچین نیاز دارید را نیز مشخص کنید. جالب است بدانید که در برخی فناوری‌ها، سازنده اثر و NFT می‌تواند به ازای هربار فروش اثر، درصدی را به ازای کمیسیون دریافت کند. این حالت زمانی که یک اثر هنری محبوب شده و ارزش آن بالا برود، می‌تواند برای صاحب اولیه آن درآمدزا باشد.

انتخاب بازارچه برای فروش

از همان ابتدای راه باید مشخص کنید که ان اف تی را در کدام پلتفرم‌های خواهید فروخت. این مسئله به شما در تعیین پلتفرمی که ان اف تی را روی آن می‌سازید، کمک می‌کند. هر پلتفرمی نهایتا اجازه فروش ان اف تی بر بسترهای خاصی را صادر می‌کند.

ساخت کیف پول

برای ساخت ان اف تی باید حتما کیف پول ارز دیجیتال داشته باشید. فرقی نمی‌کند این کیف پول از نوع سخت‌افزاری باشد یا نرم‌افزاری؛ در هر صوررت اتصال یک کیف پول به سیستم اپن سی و هر پلتفرم دیگر، ضروری است.

مطلب مرتبط : قیمت لحظه ای دوج کوین

مراحل ساخت NFT در OpenSea

بسترهای متعددی برای ساخت NFT رایگان وجود دارند؛ اما بهترین و معتبرترین منبع برای این کار، اپن سی است. به همین خاطر آموزش ساخت NFT در OpenSea را خدمتتان ارائه می‌کنیم. جالب است بدانید که ساخت nft رایگان نیاز به دانش خاصی در حوزه کریپتو ندارد و به آسانی می‌‎توانید آن را بسازید. کافی است به روش زیر عمل کنید:

  1. در مرحله اول آموزش ساخت NFT در اپن سی باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید ان اف تی را روی کدام شبکه بلاکچین بسازید. امروزه اتریوم بزرگ‌ترین شبکه بلاکچین در حوزه NFT است. با این حال بلاکچین‌های دیگری از جمله ترون، تزوس، پولکادات، وکس و کازمس نیز این کار را ممکن ساخته‌اند. توجه داشته باشید که هر یک از این پلتفرم‌ها ویژگی‌های مشخصی دارند و شرایط خاصی را برایتان ایجاد می‌کنند. برای مثال اگر ان اف تی را روی اکوسیستم بایننس اسمارت چین بسازید، نمی‌توانید آن را در پلتفرم‌هایی که از این شبکه پشتیبانی نمی‌کنند بفروشید.

  1. در مرحله بعد باید کیف پولتان را به پلتفرم متصل کرده و ساخت NFT را آغاز کنید. آموزش ساخت NFT در اپن سی بهترین راه برای ساخت این توکن‌هاست.

  2. وارد سایت اپن سی شده و از صفحه اصلی، CREATE را انتخاب کنید. در این صفحه از شما خواسته می‌شود که کیف پول خود را متصل کنید. به طور پیش فرض کیف پول متامسک در نظر گرفته شده است؛ اما می‌توانید آن را تغییر دهید.

  1. پس از اتصال کیف پول، صفحه‌ای باز می‌شود که باید روی CREATE A COLLECTION کلیک کنید. همچنین در صفحه بالا، می‌توانید روی سه نقطه کلیک کنید و در پلتفرم‌های دیگری مانند Rarible توکن NFT خود را بسازید.

  2. در مرحله بعد از آموزش ساخت NFT در اپن سی، پس از وارد شدن در صفحه Create a Collection، باید اطلاعات مربوط به توکن خود را وارد کنید. اطلاعاتی مثل تصویر توکن، ماهیت اثر و مواردی از این دست باید مشخص شوند.

  1. در بخش Royalties شما باید درصدی را مشخص کنید که می‌خواهید از هربار فروش اثر به شما تخصیص یابد. پیش‌تر درباره این موضوع صحبت کرده‌ایم.

  2. پس از انتخاب این درصد، شما باید شبکه‌ای که می‌خواهید NFT شما روی آن ایجاد شود را انتخاب کنید. اپن سی از دو بلاکچین اتریوم و پالیگان پشتیبانی می‌کند و شبکه Klatyn را نیز به زودی اضافه خواهد کرد.

  3. در بخش Payment Tokens شما مشخص می‌کنید که چه توکن‌هایی را می‌توان برای خرید اثر شما پرداخت کرد. برای مثال می‌توانید انتخاب کنید که کاربران با پرداخت توکن‌هایی چون اتر و دای، اثر شما را خریداری کنند.

  4. در مرحله آخر یک تم برای ان اف تی انتخاب می‌کنید تا به آن شکل نمایش داده شود.

  5. در مرحله آخر روی Create کلیک می‌کنید تا با پرداخت کارمزد، توکن غیرقابل معاوضه شما ساخته شود.

با انجام دادن مرحله به مرحله این آموزش ساخت NFT در اپن سی می‌توانید به راحتی ان اف تی خود را بسازید. با این حال اگر سوالی درباره این پروسه بی جواب مانده، می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت کریپتوباز، جواب آن را پیدا کنید. کریپتوباز هر آنچه که درباره دنیای ارزهای دیجیتال و بلاکچین نیاز داشته باشید را با زبانی ساده و روان، برایتان شرح می‌دهد. حتما سری به وب‌سایت این مجموعه بزنید.

 

سخن پایانی

در این مقاله به آموزش ساخت انفتی پرداختیم و چیستی توکن غیرقابل معاوضه و کاربردهای آن را نیز به اختصار بیان کردیم. اگر به آموزش ساخت NFT در OpenSea با جزئیات بیشتری نیاز دارید، می‌توانید از وب‌سایت کریپتوباز کمک بگیرید. امیدواریم یادگیری آموزش ساخت NFT در اپن سی و ورود به دنیای NFT، آغاز پیشرفت مستمر شما در دنیای کریپتو باشد.

منبع : کریپتوباز

 

رپرتاژ
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر