قیمت مصوب گندم بالاخره اعلام شد

قیمت مصوب گندم بالاخره اعلام شد

شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی به استناد مفاد اصلاح قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی، نرخ خرید تضمینی گندم را در سال زراعی جاری تصویب و برای اجرا اعلام کرد.

نزدیک به 50 روز است که کشاورزان در انتظار تصویب قیمت گندم هستند و بالاخره  شورای قیمت‌گذاری جزییات نرخ خرید تضمینی گندم را تصویب و برای اجرا ابلاغ کرد.

طبق اعلام وزارت جهادکشاوزی، این شورا با تاکید بر مصوبه «بسته سیاست حمایت قیمتی و غیرقیمتی محصول گندم» قیمت تضمینی گندم را  11 هزار و 500 تومان و یارانه کاشت  یعنی تأمین بخشی از هزینه‌های کود و بذر را هزار و 500 تومان اعلام کرد. در ضمن در راستای ارتقا و افزایش انگیزه تولید در کشاورزان، رعایت قیمت نسبی محصولات اساسی کشاورزی و تعادل‌بخشی در الگوی تولید، برمبنای "سیاست حمایت غیرقیمتی" ، مبلغ 2 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم گندم تحویلی به عنوان «جایزه تحویل گندم» نیز پرداخت می‌شود.

بدین ترتیب برمبنای مصوبه شورای قیمت‌گذاری، قیمت نهایی یک کیلوگرم گندم با احتساب شرایط  ذکر شده 15 هزار تومان مصوب شد. در واقع شورای قیمت گذاری همان نرخ اعلامی سخنگوی دولت را که روز پایانی فروردین اعلام کرده بود؛ تصویب کرد.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر