خبر خوش برای مستمری بگیران/ محدودیت برداشته شد!

خبر خوش برای مستمری بگیران/ محدودیت برداشته شد!

مدیرکل مستمری‌های سازمان تأمین‌اجتماعی از حذف محدودیت پرداخت کمک هزینه اولاد به مستمری‌بگیران تحت پوشش خدمات این سازمان خبر داد.

به گزارش تیتر کوتاه، محمدرضا رخشانی‌مقدم در این زمینه گفت: حذف محدودیت پرداخت کمک هزینه اولاد به مستمری‌بگیران براساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت انجام شده و مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در اجرای این قانون، بخشنامه‌ای به واحدهای اجرایی این سازمان در سراسر کشور ابلاغ کرده است.

وی افزود: کمک هزینه اولاد به تمامی فرزندان دختر تحت تکفل تا زمان ازدواج یا اشتغال و فرزندان پسر تا ۱۹ سال تمام و پس از آن چنانچه صرفاً به تحصیل در مراکز دانشگاهی اشتغال داشته باشند یا طبق نظریه کمسیون پزشکی ازکارافتاده کلی باشند، تعلق می‌گیرد.

رخشانی‌مقدم ادامه داد: در متن اصلی قانون تأمین‌اجتماعی، موضوع پرداخت کمک هزینه اولاد به مستمری‌بگیران وجود ندارد اما از تاریخ اول فروردین سال ۱۳۷۱ با پیشنهاد سازمان تأمین‌اجتماعی به‌منظور مساعدت بیشتر مالی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران، هیأت وزیران پرداخت کمک هزینه اولاد به عنوان یکی از مزایای جنبی مستمری‌بگیران را تصویب کرد.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، وی افزود: تاکنون به استناد بند (۴) ماده (۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری، کمک‌هزینه اولاد حداکثر به سه فرزند تحت تکفل بازنشستگان و مستمری‌بگیران تعلق می‌گرفت که با صدور بخشنامه اخیرالذکر، این محدودیت برداشته شد.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • اعتراض

    امروز شنبه 16 اردیبهشت ماه سال 1402هست متاسفانه هنوز معومات تیر و مرداد ماه سال 1401به برخی بازنشستگان تامین اجتماعی سبزدشت بهارستان جاده تهران ساوه را واریز نکردند چرا؟ و هیچ کسی هم متاسفانه پاسخگو و جوابگو نیست و تاکنون هم نبوده است چرا؟ دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس هم سکوت کرده اند چرا؟

اخبار
پیشنهاد سردبیر