اعتراض کشاورزان جدی شد/ بالاخره گندم چند است؟

با وجود گذشت یک هفته از تعیین قیمت خرید تضمینی گندم در شورای قیمت گذاری، هنوز قیمت این محصول استراتژیک به صورت رسمی اعلام نشده و برای بسیاری از کشاورزان سوال است که چرا قیمت جدید اعلام نمی‌شود؟

به گزارش تیتر کوتاه، چهارشنبه هفته گذشته پس از کشمکش‌های بسیار در خصوص تعیین قیمت خرید تضمینی گندم، شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی قیمت نهایی گندم را تعیین و مصوب کرد.

رئیس اتاق اصناف کشاورزی در گفت‌وگویی با ایسنا اعلام کرد که تصمیمات خوبی برای قیمت گندم گرفته شده و گندمکاران منتظر خبرهای خوب باشند.

وی همچنین گفته بود که بر اساس قانون، قیمت خرید تضمینی توسط وزیر جهاد کشاورزی تا حداکثر یک هفته اعلام خواهد شد.

رئیس بنیادملی گندمکاران هم با اشاره به اینکه بعد از تصویب قیمت گندم در شورای قیمت‌گذاری وزیر جهاد کشاورزی فرصت دارد طی مدت یک‌ هفته قیمت جدید را اعلام کند، به ایسنا گفت که قیمت خرید تضمینی گندم تا چهارشنبه این هفته اعلام خواهد شد.

آن‌طور که اعضای شورای قیمت‌گذاری می‌گویند وزیر جهاد کشاورزی یا همان رئیس شورا موظف است در مدت یک هفته پس از تعیین قیمت خرید تضمینی، قیمت نهایی را اعلام کند. این در حالی است که دو روز از مهلت اعلام قیمت خرید تضمینی گندم گذشته‌ و هنوز خبری نیست.

باوجود اینکه بسیاری از فعالان بخش کشاورزی هشدار داده‌اند که هر یک روز تاخیر در اعلام قیمت می‌تواند انگیزه کشاورزان را برای کشت سال بعد کم، قاچاق را زیاد، گندم را تبدیل به خوراک دام و طیور کند و در نهایت کشور نیازمند واردات شود ولی دقیقا مشخص نیست که چرا مسئولان قیمت خرید تضمینی گندم را اعلام نمی‌کنند. 

با توجه به اینکه گندم یکی از محصولات اساسی و استراتژیک است و توجه به آن می تواند منجر به خودکفایی کشور در تولید این محصول شود و همچنین در راستای تحقق شعار سال" مهار تورم، رشد تولید" لازم است هرچه سریع تر قیمت جدید اعلام شود تا کشاورزان از سردرگمی خارج شوند و برای کشت سال بعد با انگیزه بیشتر اقدام کنند.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر