پاداش صرفه جویی برق افزایش یافت + جزییات

سخنگوی صنعت برق گفت: سال گذشته به ازای هر کیلووات ساعت صرفه جویی ۵۰۰ تومان پاداش پرداخت می‌شد که امسال به ۲۰۰۰ تومان رسیده و این رقم معادل ۲۰ برابر نرخ فروش برق است.

پاداش صرفه جویی برق افزایش یافت + جزییات

مصطفی رجبی مشهدی در نشست خبری با موضوع تشریح طرح ملی کاهش مصرف برق اظهارداشت: سال گذشته تنها مشترکانی که مصرف برق آن‌ها زیر الگو بود مشمول پاداش  صرفه‌جویی شدند اما در سال جاری هیچ محدودیتی وجود ندارد و همه مشترکان می‌توانند با صرفه‌جویی از آن بهره‌ ببرند.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه این طرح 4 ماهه بوده و از ابتدای خرداد اجرا خواهد شد، گفت: طرح به نحوی است که با افزایش صرفه جویی رقم پاداش اضافه خواهد شد و تا 2000  تومان تعیین شده است.

وی افزود: سال گذشته به ازای هر کیلووات ساعت صرفه جویی 500 تومان پاداش پرداخت می‌شد که امسال به 2000 تومان رسیده و این رقم معادل 20 برابر نرخ فروش برق است.

رجبی‌مشهدی تاکید کرد: در مناطق گرمسیری اگر یک خانواده که چند کولر دارد، اگر یک کولر را خاموش کنند، می‌توانند تا یک میلیون تومان پاداش صرفه‌جویی بگیرند.

وی ادامه داد: طرح پاداش صرفه‌جویی با همراهی مردم می‌تواند، زمینه کاهش 5 درصدی مصرف برق خانگی با وجود افزایش اشتراک‌های برق را فراهم کند.

اصلاح موتور کولر فرسوده، اصلاح روشنایی، استفاده از لامپ کم مصرف از راهکارهایی است که می‌تواند به کاهش مصرف و گرفتن پاداش صرفه جویی ختم شود  و همانطور که گفتم پیش‌بینی می‌کنیم، این طرح به 5 درصد کاهش مصرف بخش خانگی ختم شود.

منبع: فارس
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر