پاداش خوش مصرفی برق را چگونه بگیریم؟

پاداش خوش مصرفی برق را چگونه بگیریم؟

مشترکان برق به گفته وزیر نیرو می‌توانند از پاداش صرفه‌جویی در مصرف برق در تابستان امسال برخوردار شوند؛ اما راه آن چگونه است؟

به گزارش تیترکوتاه؛ علی‌اکبر محرابیان روز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت اعلام کرد امسال طرح پاداش صرفه‌جویی در مصرف برق نسبت به سال گذشته وسیع‌تر خواهد بود و همه مشترکان خانگی می‌توانند در آن مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه امسال برای مشترکانی که در طرح‌های مدیریت مصرف مشارکت کنند، پاداش‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است، ادامه داد: در بخش مدیریت مصرف برق بخش خانگی دو سیاست کلی وجود دارد که یکی اجرای قانون افزایش پلکانی مصرف برای پرمصرف‌ها و دیگری طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی است.

محرابیان در باره طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی گفت: سال گذشته تنها مشترکانی که در چارچوب الگو میزان برق مصرفی خود را کاهش می‌دادند، شامل پاداش می‌شدند، اما امسال همه مشترکان می‌توانند مشمول این پاداش‌ها شوند و به میزانی که نسبت به سال گذشته میزان مصرف برق خود را کاهش دهند، مشمول پاداش خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: به طور مثال در مناطق عادی که الگوی مصرف برق ۳۰۰ کیلووات است، اگر مشترکی سال گذشته ۳۰۰ کیلووات برق مصرف کرده است و امسال مصرف خود را به ۲۰۰ کیلووات برساند، به میزان ۱۵۰ هزار تومان پاداش می‌گیرد.

اما برای برخورداری از این پاداش چه می‌توان کرد؟

بیش از ۳۱ میلیون مشترک خانگی کشور می‌توانند با کاهش مصرف خود نسبت به سال گذشته پاداش دریافت کنند.

پاداش خوش مصرفی برق را چگونه بگیریم؟

مشترکان خانگی برق برای شرکت در طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی می‌توانند از ابتدای خردادماه امسال تا پایان شهریور در این شرکت کرده و از مزایای آن برخوردار شوند.

اگر مشترکی خردادماه پارسال مصرف برقی معادل ۳۰۰ کیلووات داشت و بتواند امسال آن را به ۲۰۰ کیلووات کاهش دهد ۱۰۰ کیلووات کاهش مشمول پاداش می‌شود.

مشترکان برق در مناطق عادی با دمای هوای عادی می‌توانند با استفاده از دور کند کولر آبی و خاموش‌کردن لامپ‌های اضافه به ۱۰۰ کیلووات‌ساعت کاهش مصرف دست یابند.

الگوی مصرف برای مشترکان مناطق عادی کشور ۳۰۰ کیلووات‌ساعت در ماه در نظر گرفته شده است به‌این‌ترتیب مشترکان این مناطق می‌توانند از ۱۵۰ هزار تومان پاداش برخوردار شوند.

در مناطق عادی با تنظیم دمای کولرهای آبی بر روی دور کند حدود ۵۰ درصد از مصرف برق کم می‌شود که سبب کاهش صورت‌حساب برق مصرفی نیز می‌شود.

پاداش خوش مصرفی برق را چگونه بگیریم؟

امسال با ۲۵۰ کیلووات‌ساعت میزان مصرف ماهیانه برق در کولر آبی مبلغ قبض ۲۵ هزار تومان می‌شود و پاداش متعلق به آن ۱۷۵ هزار تومان خواهد بود که به‌این‌ترتیب مشترک ۱۵۰ هزار تومان از وزارت نیرو بستانکار می‌شود.

مشترکان در مناطق گرمسیر با خاموش‌کردن یک کولرگازی و تنظیم دمای کولرها بر روی ۲۴ درجه ماهانه تا یک میلیون تومان پاداش خواهند گرفت.

علاوه‌برآن مشترکان این مناطق با خاموش‌کردن ۲ کولرگازی اضافه و تنظیم دمای کولرها بر روی ۲۴ درجه ماهانه می‌توانند تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پاداش برخوردار شوند.

محرابیان در باره این که تکلیف این پاداش‌ها چه می‌شود و آیا مشترکان می‌توانند این مبالغ را به‌صورت نقدی دریافت کنند، گفت: این پاداش‌ها در قبض برق مشترکان درج می‌شود و آن‌ها برای دوره‌های بعدی بستانکار خواهند شد، البته در حال بررسی فنی این موضوع هستیم که اگر امکانش باشد پاداش تعیین شده را به‌صورت نقدی نیز به مشترکان پرداخت کنیم.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
پیشنهاد سردبیر