گفت‌و‌گوی تیترکوتاه باعضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس؛

بلایی که بازار ارز بر سر کشور آورد

بلایی که بازار ارز بر سر کشور آورد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بخشی از مشکلات اقتصادی کشور ناشی از معضلاتی از سوی بازار ارز کشور است که مسئولین دوره‌های پیشین دولت نتوانستند راهکارهای لازم برای تقویت و ارزش حفظ پول ملی تلاش کنند.

بهروز نجم آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی تیترکوتاه در خصوص روند کنترل بازار ارز از سوی مرکز مبادله ایران برای کاهش نوسانات و نرخ ارز؛ اظهار کرد: قطعا بخشی از مشکلات اقتصادی کشور ناشی از معضلاتی از سوی بازار ارز کشور است که مسئولین دوره‌های پیشین دولت نتوانستند راهکارهای لازم برای تقویت و ارزش حفظ پول ملی تلاش کنند و کاهش ارز پول ملی خود به خود زمینه‌ای برای حرکت نقدینگی به سمت بازار ارز و طلا ایجاد شده است.

وی افزود: دولت و بانک مرکزی باید با اصلاح سیاست‌های پولی، مالی و بودجه‌ای این اطمینان را به مردم بدهند نرخ تورم کنترل شود و در دراز مدت تورم بالایی نخواهیم داشت و خوشبختانه از لحاظ درآمدهای ارزی، کشور مطلوب و قابل توجه دارد و درآمدهای ارزی قابل توجهی از جانب صادرات نفتی و غیرنفتی داریم.

نجم‌آبادی در ادامه تصریح کرد: انتظار می‌رود دولت از ظرفیت بورس برای جذب سرمایه‌های سرگردان استفاده کند به این معنا که لازم است هرچه سریعتر دولت بخش‌های قابل توجهی از اموال و دارایی خود را از طریق مزایده در بورس به عموم مردم واگذار کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر دولت بتواند بخش قابل توجهی از نقدینگی را از طریق خرید سهام اموال و دارایی‌های دولت به این سمت بکشاند و فعالیت‌های مولد را رونق دهد یا در کنار مولد سازی دارایی‌های دولت و فروش دارایی‌های مولد شده اگر فروش سهام دولت نیز در کنار این ردیف امور قرار داده شود قطع به یقین شاهد رونق اقتصادی خواهیم بود.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
پیشنهاد سردبیر