انتقاد تند نماینده مجلس به آمار تولید خودرو

انتقاد تند نماینده مجلس به آمار تولید خودرو

رسولی‌نژاد از استیضاح‌کنندگان وزیر صمت در سخنان امروزش درباره آمار تولید خودرو انتقاداتی را مطرح کرد و گفت آمار اعلام‌شده نادرست است اما به نظر می‌رسد وی دچار اشتباه آماری شده است.

در ابتدای دولت سیزدهم نزدیک به ۲۰۰ هزار خودروی ناقص در کف کارخانجات وجود داشت اما با اقدامات وزارت صمت، هم‌اکنون تعداد خودروهای ناقص به کمتر از یک هزار دستگاه و در حد صفر رسیده است.

میزان تولید خودرو نیز در سال گذشته به یک میلیون و ۳۴۸ هزار دستگاه رسید که از سال ۱۳۹۶ تاکنون بی‌سابقه بوده است که وزیر صمت نیز در سخنانش به این موضوع اشاره کرده است.

روند تولید خودرو

این در حالی است که رسولی‌نژاد، نماینده استیضاح‌کننده گفت که رکورد تولید خودرو در کشور مربوط به سال ۱۳۹۰ است و آن را بالاترین رکورد تولید خودرو دانست و اظهارات وزیر صمت را تکذیب کرد اما همانطور که گفته شد وزیر صمت تاکید کرده که آمار تولید خودرو در سال ۱۴۰۱ بالاترین میزان تولید از سال ۱۳۹۶ به بعد است که آمار درستی است.

این نماینده مجلس انتقاداتی هم از تفاوت آمار عرضه و تولید خودرو مطرح کرد که به نظر می‌رسد به علت عدم تمایز قائل شدن بین آمار عرضه و تولید خودرو است. طبیعی است با توجه به فاصله زمانی تجاری شدن خودرو تا فروش آن، همواره بین آمار تولید با آمار فروش، تفاوت وجود داشته باشد.همچنین در آمارهای اعلامی همواره مقدار خودروهای کامل و خودروهای ناقص به طور دقیق اعلام می‌شود.

منبع: ایرنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
پیشنهاد سردبیر