پیش‌بینی بارش در حوضه‌های اصلی آبریز کشور طی هفته آینده

موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو در جدیدترین پیش‌بینی خود از از وقوع بارش در حوضه‌های ۶گانه اصلی آبریز کشور در هفته آینده خبر داد و اعلام کرد: در حوضه‌های آبریز شمالی بارش خواهیم داشت.

پیش‌بینی بارش در حوضه‌های اصلی آبریز کشور طی هفته آینده

به گزارش تیترکوتاه؛ بر اساس تازه‌ترین گزارش دفتر اطلاعات و داده‌های آب، وضعیت بارش‌های کشور از ابتدای زمستان امسال کمی بهتر شده، اما همچنان نسبت به دوره بلندمدت ۱۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

بر اساس جدیدترین گزارش مؤسسه تحقیقات آب وزارت نیرو، برای هفته آینده، وقوع بارش‌ها به طور عمده در شمال غرب کشور و سواحل دریای خزر مورد انتظار است.

بر پایه این گزارش، در هفته منتهی به ۱۸ اردیبهشت همه حوضه‌های ۶گانه اصلی آبریز کشور بارش‌های را دریافت خواهند کرد که بالاترین میزان آن در حوضه آبریز دریای خزر خواهد بود.

بر این‌ اساس، حوضه آبریز دریای خزر در هفته منتهی به ۱۸ اردیبهشت ماه بیشینه بارش ۶۹.۴ میلیمتری و متوسط محدوده ۹.۱ میلیمتری را خواهد داشت که بیشترین میزان در بین حوضه‌های آبریز کشور خواهد بود.

حوضه‌ آبریز فلات مرکزی نیز در هفته آینده بیشینه بارش ۳۹.۲ میلیمتری و متوسط محدوده ۱.۶ میلیمتری را تجربه خواهد کرد.

در این مدت حوضه آبریز مرزی شرق بیشینه بارش ۲۶.۵ میلیمتری و متوسط محدوده ۲.۸ میلیمتری خواهد داشت.

حوضه‌ آبریز دریاچه ارومیه هم در هفته منتهی به ۱۸ اردیبهشت ماه بیشینه بارش ۲۴ میلیمتری و متوسط محدوده ۵.۱ میلیمتری را تجربه خواهد کرد.

حوضه‌ آبریز خلیج فارس و دریای عمان هم در هفته منتهی به ۱۸ اردیبهشت ماه بیشینه بارش ۱۸.۷ میلیمتری با متوسط محدوده ۰.۴ میلیمتری را خواهد داشت.

حوضه آبریز قره‌قوم در هفته منتهی به ۱۸ اردیبهشت ماه بیشینه بارش ۴.۷ میلیمتر با متوسط محدوده ۰.۷ میلی‌متر را تجربه خواهد کرد.

هفته آینده از ۳۰ حوضه آبریز درجه‌ دو کشور، هیچ حوضه‌ای بدون بارش نخواهد بود.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر