تدوین برنامه هفتم تا آخر اردیبهشت نهایی می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: برنامه هفتم توسعه بارویکرد برنامه‌محور و موضوع‌محور در حال جمع‌بندی است و طبق برنامه‌ریزی به عمل آمده تا پایان اردیبهشت ماه نهایی شده و به مجلس ارائه خواهد شد.

تدوین برنامه هفتم تا آخر اردیبهشت نهایی می‌شود

به گزارش تیترکوتاه؛ داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در نشست با رئیس‌، معاونان و جمعی از اعضای هیأت علمی مؤسسه‌عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی با تأکید بر اینکه کنترل پایدار تورم از اصلی‌ترین برنامه‌های اقتصادی سال ۱۴۰۲ است، گفت: برای تحقق شعار سال یک برنامه عملیاتی منسجم به پیشنهاد مشترک وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی تدوین شده است.

وی با اشاره به جایگاه ویژه مؤسسه پژوهش برنامه‌ریزی در حل مشکلات اقتصادی کشور گفت: از ظرفیت‌هایی که به لحاظ توانمندی تحقیقاتی و آموزشی در مؤسسه فراهم شده حداکثراستفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه مسائل کشوربا تحلیل علمی و با انتخاب راهکار سنجیده و مؤثر حل می‌شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه کارشناسان این مؤسسه جزء بهترین نخبگان کشور هستند، می‌تواننداین نقش را به‌ خوبی ایفا کنند و دولت از هرگونه نظرات کارشناسی سنجیده استقبال می‌کند.

رئیس سازمان برنامه وبودجه افزود: نوآوری‌های پژوهشی واثربخشی این مؤسسه می‌تواندنیازهای سازمان برنامه وبودجه را به‌ عنوان مغز منفصل دولت تأمین کند. سازماندهی کارهای پژوهشی و تشکیل شورای مشورتی سازمان برنامه در مؤسسه از اهم وظایف مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی در دوره جدید است.

منظور در ادامه با اشاره به شعار سال بر رشد تولید و مهار تورم تأکید کرد و گفت:درعین حال که سیاست‌های کنترل تورم اعمال می‌شود به رشد تولید نیز نباید آسیب وارد شود. سازمان باید در تحقق شعار سال با کمک مؤسسه نقش محوری داشته باشد.

معاون رئیس‌جمهور کنترل پایدارتورم را از برنامه‌های اصلی دولت در عرصه اقتصاد بر شمرد و گفت: مسئله عاجل و مهم کنترل پایدار تورم است؛بایدیک برنامه عملیاتی منسجم و جدی برای امسال تعریف شود، تا با اولویت‌ و زمان‌بندی مشخص اهداف مورد نظر شعار سال محقق شود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته پیرامون تدوین برنامه هفتم توسعه گفت: برنامه هفتم بارویکردی برنامه‌ محور و موضوع‌ محور در حال جمع‌بندی است و طبق برنامه‌ریزی بعمل آمده تا پایان اردیبهشت ماه نهایی خواهد شد.

در این جلسه محمد هادی زاهدی وفا، رئیس مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی با اشاره به ظرفیت‌ مؤسسه در ارائه راه‌حل‌های اقتصادی گفت: این مؤسسه درحوزه تحقیقات کاربردی مدیریت واقتصاد باید تأثیرگذاری خود را نشان دهد.

وی افزود: این مؤسسه تلاش می‌کند در بحث آموزش و پژوهش بیشترین کمک کارشناسی و پژوهشی را به سازمان برنامه وبودجه انجام دهد.

پایان پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر