فوری/ توافق مهم تجاری میان ایران و آمریکا

فوری/ توافق مهم تجاری میان ایران و آمریکا

سخنگوی شورای امنیت ملی این کشور اعلام کرد: ایران می‌تواند از هفت میلیارد دلار پول‌ بلوکه شده خود در بانک‌های کره‌جنوبی برای خرید اقلام بشردوستانه استفاده کند.

به گزارش تیترکوتاه؛ بخش فارسی صدای آمریکا با انتشار خبری اختصاصی به نقل از یک سخنگوی شورای امنیت ملی این کشور اعلام کرد: ایران می‌تواند از هفت میلیارد دلار پول‌ بلوکه شده خود در بانک‌های کره‌جنوبی برای خرید اقلام بشردوستانه استفاده کند.

 این خبر هم‌زمان با حضور رئیس جمهوری کره‌جنوبی در ایالات متحده آمریکا و گفتگوی او با مقامات بلندپایه کاخ سفید منتشر شده است.

هنوز هیچ‌یک از مقامات رسمی ایران نسبت به ادعای این مقام آمریکایی درباره شیوه هزینه‌کِرد منابع ارزی بلوکه شده ایران در کره‌جنوبی واکنشی نشان نداده است.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا که نام او ذکر نشده، همچنین تاکید کرده که وجوه مزبور در یک حساب «محدودشده» که «برای تجارت بشردوستانه قابل دسترسی است» نگهداری می‌شود.

وی افزود: ایالات متحده پذیرای توصیه‌های کره‌جنوبی و دیگران بوده است تا اطمینان حاصل شود که این مبالغ می‌تواند «از جمله از طریق انتقال به سایر بانک‌های مورد اعتماد و در حساب‌های محدودشده مشابه» برای اهداف بشردوستانه مورد استفاده قرار گیرد.

اعلام نظرشورای امنیت ملی آمریکا در مورد شیوه هزینه‌کِرد موجودی ارزی بلوکه شده ایران در کره‌جنوبی نشان می‌دهد که موضوع رفع انسداد از این منابع صورت پذیرفته است.

پیشتر خبرگزاری آمریکایی ان‌بی‌سی به نقل از مقامات آگاه گزارش داده بود که ایران و آمریکا در حال بررسی پیش‌نویس طرحی شامل تبادل زندانیان و آزاد‌سازی میلیاردها دلار از پول‌های بلوکه شده ایران در بانک‌های کره‌جنوبی هستند.

اطلاعات رسیده به «نورنیوز» حاکی است که تهران و واشینگتن در خصوص شیوه آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده ایران به توافق رسیده و مذاکرات فنی میان کارشناسان بانکی دو طرف در مورد شیوه انتقال وجوه به بانک‌هایی در کشورهای منطقه در حال پیگیری است.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
پیشنهاد سردبیر