قیمت این خودرو ۱۳۰ میلیون ریخت / چوب حراج به خودروهای برقی

تسلا برای رقابت با خودروسازان چینی و جبران کاهش فروش، قیمت خودروهای برقی‌اش را در چین کاهش داد.

قیمت این خودرو ۱۳۰ میلیون ریخت / چوب حراج به خودروهای برقی

برای افزایش فروش خودروها، برخی خودروسازان یک استراتژی قیمت‌گذاری جذاب برای مشتریان فراهم می کنند. شاید ارائه یک قیمت پایین‌تر از رقبا به مشتریان انگیزه بیشتری را برای خرید فراهم کند. این کار می‌تواند منجر به افزایش حجم فروش و جلب مشتریان جدید شود. از روش‌های دیگری مثل تبلیغات مناسب و برنامه‌های تخفیف ویژه نیز می‌توان برای جذب مشتریان استفاده کرد.

تسلا پس‌ از کاهش قیمت خودروهای خود در امریکا، حالا با اعمال تخفیف تقریباً ۲٬۰۰۰ دلاری روی همه‌ی خودروهایش در چین، می‌خواهد با افت فروش مقابله کند و به رقیب جدی‌تری برای خودروسازان چینی تبدیل شود.

تسلا می‌گوید قیمت خودرو مدل ۳ در چین تغییر کرده و اکنون با کاهش حدود ۲٬۰۰۰ دلاری به ۳۲٬۰۰۰ دلار رسیده است.

علاوه‌بر این اکنون قیمت خودرو مدل Y به ۳۵٬۲۰۰ دلار، مدل S استاندارد به ۹۶٬۴۰۰ دلار و مدل S Plaid به ۱۱۴٬۷۰۰ دلار رسیده است. این شرکت همچنین با اعمال تخفیف، مدل X استاندارد و X Plaid را در چین به‌ترتیب با قیمت ۱۰۲٬۰۰۰ دلار و ۱۱۶٬۰۰۰ دلار می‌فروشد.

به گزارش رویترز، تسلا چند روز قبل قیمت خودروهای Model Y و Model X و Model S را در ایالات‌ متحده تا ۲٬۰۰۰ دلار کاهش داده بود. روز گذشته در امریکا شاهد کاهش قیمت نرم‌افزار کمک‌راننده (FSD) از ۱۲٬۰۰۰ دلار به ۸٬۰۰۰ دلار بودیم.

تسلا اوایل ماه جاری میلادی گزارش داد فروش جهانی خودروهایش در سه‌ماهه‌ی اول برای نخستین‌بار در چهار سال اخیر کاهش یافته است.

از طرفی، سرعت پایین این شرکت در به‌روزرسانی مدل‌های قدیمیِ ارزان‌تر در عقب‌افتادن آن نسبت‌ به شرکت‌های چینی مؤثر بوده، زیرا نرخ بهره‌ی بالا میل مصرف‌کنندگان را به خرید کالاهای لوکس کاهش داده است.

ماسک اعلام کرد تسلا باتوجه‌به احتمال تجربه‌ی نخستین کاهش فروش سالانه‌‌ی خودرو، بیش‌ از ۱۰ درصد نیروی کار جهانی خود را اخراج خواهد کرد. ارزش سهام این شرکت از ابتدای امسال تاکنون ۴۰٫۸ درصد کاهش یافته است.

منبع: زومیت
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر