رهن و اجاره مسکن در منطقه پر رفت و آمد پایتخت + جدول

در این گزارش آخرین قیمت و مشخصات واحدهای مسکونی در منطقه ۴ و ۵ تهران را مشاهده می کنید.

رهن و اجاره مسکن در منطقه پر رفت و آمد پایتخت + جدول

نوسانات بازار مسکن می‌توانند برای خریداران و فروشندگان چالش‌هایی ایجاد کنند و بمنزله فرصت یا تهدید برای بازار املاک در نظر گرفته شوند.

همزمان با آغاز دومین ماه از بهار ۱۴۰۳، عرضه فایل به بازار اجاره مسکن دو منطقه پرتقاضای تهران یعنی مناطق ۴ و ۵ افزایش یافت.

این افزایش عرضه البته در سایر مناطق شهر تهران نیز به چشم می‌‌خورد و یک دلیل مهم آن نزدیک شدن به مقطع جابه‌‌جایی‌‌هاست.

 یک مشخصه مهم بازار مسکن این دو منطقه، غلبه فایل‌‌های با متراژ بالاتر نسبت به فایل‌‌های ریزمتراژ، است. به طوری که برخی از متقاضیان آپارتمان‌‌های ریزمتراژ، برای اجاره این واحدها در این دو منطقه با کمبود فایل روبه‌رو هستند.

یک موضوع مهم دیگر در این زمینه مربوط به سطح بهای پیشنهادی در بازار اجاره است. به طور متوسط و در ۶۰ مورد فایل مورد بررسی عرضه شده به بازار اجاره مسکن مناطق ۴ و ۵ در روز گذشته، موجرها برای یک واحد مسکونی با متوسط متراژ ۸۲ مترمربع به طور میانگین ۸۵۰ میلیون تومان رهن کامل درخواست کرده‌‌اند.

متوسط اجاره‌‌بهای ماهانه برای چنین واحدی در فایل‌‌های عرضه شده ۶ میلیون تومان و میانگین پول پیش (رهن) هم ۶۵۰ میلیون تومان بوده است. میانگین اجاره‌‌بهای ماهانه مسکن بر اساس نرخ‌های پیشنهادی روز گذشته هم حول و حوش ۳۱۰هزار تومان به ازای هر مترمربع بوده است.

قیمت-مسکن

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر