زمان برگزاری رالی گردشگری خزر تا خلیج فارس اعلام شد

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی دومین دوره رالی گردشگری بین‌المللی خزر تا خلیج‌فارس را به دلیل استقبال و درخواست هموطنان، مهرماه، برگزار می‌کند.

زمان برگزاری رالی گردشگری خزر تا خلیج فارس اعلام شد

این رویداد که طولانی‌ترین و بزرگترین رالی ایران است، همزمان با هفته گردشگری از روز ششم مهر سال ۱۴۰۳، با شرکت هنرمندان، اهالی رسانه و علاقه مندان به فعالیت‌های اتومبیلرامی و با حضور خودروهای دودیفرانسیل از ایران و برخی کشورهای اروپایی و آسیایی به مدت ۱۰ روز برگزار خواهد شد.

مسیر برگزاری رالی که حدود ۲۵۰۰ کیلومتر خواهد بود و شرکت‌کنندگان از استان‌های گیلان، مازندران، تهران، قم، مرکزی، اصفهان، یزد، کرمان و هرمزگان عبور خواهند کرد. مقصد نهایی این دوره از رالی جزیره قشم خواهد بود و بازدید از اماکن تاریخی، فرهنگی، گردشگری و جاذبه‌های طبیعی شهرها و مناطق مختلف مسیر، در برنامه این رالی تور گردشگری قرار دارد.

ملاک انتخاب برترین شرکت‌کنندگان از سوی گروه‌های داوری رعایت اصول صحیح رانندگی، احترام به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، شیوه نقشه خوانی صحیح و مهارت مسیریابی و کسب کمترین امتیاز منفی، خواهد بود.

تداوم و تثبیت نام خلیج‌فارس در تاریخ، معرفی جاذبه‌های بی‌شمار گردشگری، تاریخی و فرهنگی در کریدور حمل‌ونقل شمال به جنوب کشور، ترویج فرهنگ رانندگی ایمن در راستای کاهش تصادفات جاده ای، توسعه فعالیت‌های اتومبیلرانی در سطح کشور، تبلیغ و تبیین صلح و دوستی میان کشورها و معرفی چهره امن، زیبا و تأثیر‌گذار ایران با شکوه و همچنین توسعه سفرهای مسئولانه و گردشگری پایدار از مهم‌ترین اهداف برگزاری این رالی گردشگری بین‌المللی است.

این رالی گردشگری به منظور غنای بیشتر، شامل بخش‌های جنبی از جمله برگزاری جشنواره فیلم و عکس موبایلی، انتخاب برترین سفرنامه و بخش برترین گزارش و تیتر خبری ویژه اهالی رسانه و مطبوعات، خواهد بود.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب سایت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به نشانی www.taci.ir و همچنین وب سایت اختصاصی دبیرخانه دائمی رالی گردشگری خزر تا خلیج‌فارس به نشانی اینترنتی www.Khazartakhalijfars.com مراجعه کنند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر