به روز ترین قیمت آپارتمان در منطقه ۱۶ تهران / رهن و اجاره خانه در نازی آباد چقدر آب می خورد؟

در این گزارش آخرین قیمت رهن و اجاره مسکن در منطقه ۱۶ تهران را مشاهده می کنید.

به روز ترین قیمت آپارتمان در منطقه ۱۶ تهران / رهن و اجاره خانه در نازی آباد چقدر آب می خورد؟

تفاوت نرخ اجاره مسکن در نقاط مختلف یک شهر به عوامل متعددی بستگی دارد از جمله موقعیت جغرافیایی، امکانات موجود در منطقه، دسترسی به حمل‌و‌نقل عمومی، امنیت، نزدیکی به مراکز تجاری و اداری و فضای سبز. در نقاط مرکزی شهر که دسترسی به امکانات عمومی و سرویس‌های شهری آسان‌تر است، نرخ اجاره معمولاً بیشتر است. در حالی که در مناطق حاشیه‌ای یا دورتر از مراکز شلوغ شهری، نرخ اجاره ممکن است کمتر باشد.

جدیدترین قیمت رهن و اجاره واحدهای مسکونی در منطقه ۱۶ تهران و براساس اطلاعات میدانی نشان می‌دهد که برای رهن یک واحد ۹۰متری در محله جوادیه حدود ۵۵۰ میلیون تومان پول لازم است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، «بازار اجاره مسکن در دولت سیزدهم، رکورد بیشترین رشد اجاره‌بها را، به ثبت رساند»؛ همچنین رکود تورمی در سال گذشته (۱۴۰۲) یکی از محورهای اصلی بود که بازار مسکن با آن دست و پنجه نرم کرد.

طبق گفته کارشناسان مسکن، رکود معاملات مسکن در سال (۱۴۰۳) نیز ادامه‌دار خواهد بود؛ زیرا مولفه‌هایی که می‌تواند بازار را از رکود خارج کند مانند عرضه، کاهش قیمت مصالح ساختمانی و ثبات قیمت ارز، رخ نداده است.

​در گزارش روزهای اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ رهن و اجاره «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ رهن و اجاره مسکن در «منطقه ۱۶» تهران را بررسی کنیم.

یک آپارتمان ۱۱۰ متری دوخوابه در منطقه ۱۶ محله نازی‌آباد تهران با پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان ودیعه و کرایه ماهیانه ۲۰ میلیون تومان قابل اجاره و این واحد ساخت (۱۴۰۳) و کلید نخورده است.

همچنین برای رهن کامل یک واحد آپارتمان ۸۵ متری دوخوابه، ۵ ساخت در منطقه ۱۶ محله جوادیه تهران، نیازمند ۷۵۰ میلیون تومان سرمایه خواهید بود.

اجاره-مسکن

باتوجه به وضعیت کنونی، مسکن برای مردم به رؤیا تبدیل شده است، این موضوع بیراه نیست؛ افزایش قیمت مسکن همراه با رکود تورمی در بازار مسکن عواقب بدتری در پی خواهد داشت؛ همچنین اگر مستأجران برای خرید مسکن تعلل کنند، قیمت مسکن همچنان در بازار روند صعودی خود را طی کرده که در مقابل منجر به دست‌نیافتنی شدن خانه می‌شود.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    به مسئولین بگید افغانی ها رو بیرون کنید تا خونه ها برای ایرانی ها خالی بشه

    انقدر مردم ایران رو‌اذیت نکنید حق الناسه

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر