در بازار خودرو چه خبر است؟ / افزایش قیمت ۱۴۲ میلیونی این خودرو جذاب

با ارسال فراخوان های پرداخت مابه التفاوت محصول وارداتی BM Cars، میزان افزایش قیمت هونگچی H۵ مشخص شده است.

در بازار خودرو چه خبر است؟ / افزایش قیمت ۱۴۲ میلیونی این خودرو جذاب

قیمت خودرو در بازار تحت تأثیر عوامل متعددی مانند کیفیت خودرو، تکنولوژی استفاده شده در ساخت، قابلیت‌های امنیتی و رفاهی، طراحی و برند خودرو، نرخ ارز، قیمت سوخت، قوانین و مقررات دولتی، رقابت با سایر شرکت‌های خودروسازی، تقاضای بازار و ... است. بنابراین، قیمت ها در بازار خودرو تحت تأثیر مجموعه‌ای از عوامل داخلی و خارجی قرار می‌گیرد که هر یک از آن‌ها می‌تواند بر قیمت نهایی خودرو تأثیرگذار باشد.

هونگچی H۵ سدان لوکس چینی است که سال گذشته توسط BM Cars معرفی شد و فروش آن در سامانه عرضه خودروهای وارداتی انجام شد. بر اساس شرایط فروش این خودرو می بایست تحویل آن در اواخر سال گذشته انجام شود اما ترخیص H۵ زمانبر شد و تحویل به سال ۱۴۰۳ موکول گردید. حالا با ارسال فراخوان های پرداخت مابه التفاوت مشخص گردید که قیمت هونگچی H۵ به میزان ۱۴۲,۰۹۶,۰۰۰ افزایش داشته است.

نام خودرو قیمت اولیه (تومان) قیمت جدید (تومان)
هونگچی H۵ ۲,۶۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ۲,۷۶۲,۰۹۶,۰۰۰

بر اساس پیگیری های خبرنگار آخرین خودرو، از آنجا که هزینه های مازاد جدید (شماره گذاری، بیمه و…) بابت تاخیر بهمن موتور شکل گرفته است، این شرکت علاوه بر پرداخت سود تاخیر هزینه های مذکور را هم خواهد پرداخت. اما این افزایش قیمت ناشی از محاسبه دوباره هزینه های مالیاتی و گمرکی است و ربطی به دیگر هزینه ها پیدا نمی کند. قبل تر برای بستیون T۷۷ هم چنین افزایشی را شاهد بودیم و حالا هونگچی H۵ هم با قیمتی جدید عرضه می شود.

مشخصات هونگچی H۵

زیر کاپوت هونگچی H۵ یک پیشرانه ۲ لیتر توربوشارژ (TGDI) قرار دارد که توان تولید نهایت قدرت ۲۲۲ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۴۰ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلو منتقل می شود و با این مشخصات مصرف سوخت ترکیبی ۶.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برای این خودرو ثبت می شود.

از جمله امکانات هونگچی H۵ می توان به ۹ کیسه هوای ۱۱ نقطه ای، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، رادار نقطه کور، رادار خط خوان، ترمز اضطراری اتوماتیک، سقف پانورامای برقی، صندلی های برقی جلو با گرمکن و سردکن، تهویه اتوماتیک دوکاناله، پاکسازی هوای کابین، نمایشگر لمسی، دوربین ۳۶۰ درجه، تشخیص اجسام متحرکت اطراف خودرو، دوربین ثبت وقایع، فناوری LED چراغ ها، نور بالای اتوماتیک، کروز کنترل تطبیقی، رینگ آلومینیومی، تریم داخلی چرم، اپل کار پلی، نور پردازی کابین، تنظیم حالت رانندگی، جلو آمپر دیجیتال، استارت استاپ اتوماتیک، استارت دکمه ای، سنسور نور، سنسور باران، سیستم صوتی حرفه ای، بازشو برقی درِ صندوق عقب، آینه حساس به نور، رانندگی بین خطوط و … اشاره کرد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر