استقرار تاکسی‌های برقی در این مناطق پایتخت

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: اولویت به کارگیری خودروهای برقی در مسیرهای پر تردد همچون پایانه‌ها، فرودگاه‌ها، بازارهای بزرگ و اصلی شهر است.

استقرار تاکسی‌های برقی در این مناطق پایتخت

تاکسی‌های برقی باعث کاهش آلودگی هوا، کاهش صدای محیط و کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی می‌شوند. این وسیله نقلیه نه تنها محیط زیست را حفظ می‌کند بلکه به کاهش گازهای گلخانه‌ای و تولید زیاد دی‌اکسید کربن کمک می‌کند. استفاده از تاکسی‌های برقی نشان از توجه به پایداری محیط زیست و استفاده هوشمندانه از منابع انرژی است.

شادی مالکی در مورد برنامه‌های آتی این سازمان در سال جدید با بیان اینکه کنترل و نظارت هوشمند تاکسی‌ها و همچنین مسئله تاکسی‌های آنلاین در اولویت اقدامات قرار دارد، گفت: در مورد مسئله نظارت هوشمند باید بگویم که طبق قراردادی که با شرکت کنترل ترافیک منعقد شده، از دوربین‌های مکانیزه شهری برای نظارت و کنترل عملکرد تاکسی‌ها استفاده خواهد شد.​

وی با بیان اینکه در مورد تاکسیرانی آنلاین نیز می‌بایست از طریق ایجاد یک پلتفرم که روی گوشی‌های همراه نصب می‌شود، این مهم را محقق کنیم، گفت: «برقی‌سازی‌ تاکسی‌ها» یکی دیگر از برنامه‌های تحولی شهرداری تهران است؛ بگونه‌ای که با توجه به قرارداد منعقد شده با شرکت‌های چینی قرار است تا در سال‌جاری  ۲۵ هزار تاکسی سدان، ۱۰ هزار تاکسی ون و ۲۵۰۰ تاکسی ویژه برقی برای شهر تهران درنظر گرفته است.​

مالکی با اشاره به اینکه در اسفند سال گذشته  تعدادی از خودروهای برقی به عنوان نمونه‌هایی رونمایی شدند و مراحل مربوط به اخذ پلاک آنها در حال انجام است، گفت: مسئله قابل توجه این است که تعدادی تاکسی برقی نیز از سوی دولت و وزارت صمت برای شهر تهران در نظر گرفته شده است، به عبارتی دیگر در مجموع تعداد تاکسی‌های برقی که شهرداری و دولت برای شهر تهران در نظر گرفتند، حدودا با تعداد تاکسی‌های فعال شهر تهران در شرایط فعلی برابری می‌کند.​

استقرار تاکسی‌های برقی در مناطق پرتردد پایتخت

وی در پاسخ به این سوال که تاکسی‌های برقی در چه مسیرهایی استفاده می شوند؟ گفت: اولویت به کارگیری خودروهای برقی با مسیرهایی است که ترافیک و آلودگی هوای بیشتری دارند پس ایستگاه‌ها، پایانه‌ها و مسیرهای پرتردد همچون فرودگاه‌ها، بازارهای بزرگ و اصلی شهر در اولویت هستند که البته هنوز جزئیات آن مشخص نیست؛ اما آنچه که مشخص است آن که در بحث کاهش آلودگی هوای شهر با ورود تاکسی های برقی می‌توان امیدوار بود.

منبع: ایسنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • طبا

    اگر ایشون کارشناس مطلعی بود باید میدونست که متوسط پیمایش یه تاکسی روزانه حداقل سه تا چهار برابر یه خودروی شخصیه و لذا رسیدن به مرز فرسودگی و نیاز به قطعات یدکی بسیار زودتر از خودروهای شخصی، فرا میرسه !!!! بنظر نمیاد تاکسیرانی که از تامین قطعات ساده تاکسی‌های داخلی فعلی عاجزه، بتونه پاسخگوی این قبیل از تاکسی‌ها باشه و لذا باید توضیح بده هدف از این نمایش چیه و پشت این قضیه چه اهدافی قرار داشته که یکدفعه به یاد محیط زیست و غیره افتادند!!!؟؟؟؟

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر