هزینه ۱۰۰ هزار میلیاردی پروژه های راهسازی کشور / ساخت آزادراه ها سرعت می گیرد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با ساخت و بهره‌برداری از ۲۴۲ کیلومتر آزادراه شاهد رشد ۳ برابری ساخت و بهره‌برداری پروژه‌های عمرانی هستیم.

هزینه ۱۰۰ هزار میلیاردی پروژه های راهسازی کشور / ساخت آزادراه ها سرعت می گیرد

ساخت آزادراه‌ها برای یک کشور اهمیت زیادی دارد. آنها به عنوان زیرساخت‌های اصلی حمل و نقل، نقش بسزایی در تسهیل حرکت و ارتباط بین شهرها و مناطق دارند. آزادراه‌ها باعث کاهش زمان سفر، هزینه‌های ترافیک و آلودگی هوا می‌شوند.

خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: توسعه شبکه حمل‌ونقل کشور در سال گذشته و حجم عملیات اجرایی صورت گرفته در پروژه‌ها رشد بسیار خوبی داشته است.

وی ادامه داد: ۳۲ میلیون متر مکعب عملیات خاکی معادل احداث یک سد خاکی در کنار حفاری ۱۸.۳ کیلومتر تونل که لاینینگ ۱۷.۴ کیلومتر آن هم تکمیل شده‌است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۲۴۲ کیلومتر مسیر آزادراهی در سال گذشته افتتاح شده که با رشد ۳ برابری نسبت به میانگین سالانه روبه‌رو بوده است بیان کرد: افتتاح ۲۳۲ کیلومتر راه آهن و بیش از ۸۰۰ کیلومتر راه و بزرگراه در کشور علاوه بر ثبت رکورد جدیدی در افتتاح سالانه پروژه‌ها نشان از عزم راسخ دولت در تکمیل شریان‌های حمل‌ونقلی کشور دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به توان و تخصصی مهندسین داخل کشور ادامه‌داد: خوشبختانه درحال‌حاضر مانعی در طراحی، نظارت و اجرای پروژه‌های راهسازی وجود ندارد و در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز، قابلیت اجرای سالانه حداقل حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه وجود دارد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر