اجاره این خانه ماهی ۵۰ میلیون آب می خورد / نرخ اجاره بها در منطقه خوش آب و هوای پایتخت

در این مطلب به بررسی قیمت و مشخصات خانه‌های محله تجریش تهران برای اجاره خواهیم‌ پرداخت.

اجاره این خانه ماهی ۵۰ میلیون آب می خورد / نرخ اجاره بها در منطقه خوش آب و هوای پایتخت

تعیین قیمت مسکن فرایند پیچیده‌ای است که تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد. این عوامل شامل فرهنگ و سطح تقاضا و تأمین، وضعیت اقتصادی کلان، عوامل اجتماعی و فرهنگی، تحولات سیاسی، میزان توسعه و سرمایه‌گذاری منطقه و معیارهایی مانند انتظارات بازار، نرخ سود و نرخ تورم می‌باشند. تعیین قیمت مسکن به عنوان یک فرایند تعاملی در نظر گرفته می‌شود که همه این عوامل به صورت همزمان تعیین‌کننده قیمت نهایی مسکن هستند.

«تجریش» محله‌ایی در شمال شهر تهران، با امکانات بسیار خوب تفریحی، گردشگری، مذهبی، و تجاری است که توانسته به یکی از محبوب‌ترین و گران‌ترین محله‌های تهران تبدیل شود.

تجریش از سمت شمال به جعفرآباد، از سمت شرق به قیطریه و از غرب به الهیه دسترسی دارد. در جنوب تجربش نیز محله امانیه قرار گرفته است. این محله معروف و می‌توان گفت لوکس‌نشین تهران از قدمت بسیار زیادی برخوردار است که در حدود ۱۰۰۰ سال پیش با عنوان طجرشت شناخته می‌شد.

اگر مایل هستید از آخرین وضعیت اجاره مسکن در این محله مشهور تهران مطلع شوید در ادامه با ما همراه باشید.​

شما با دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان شاید هنوز هم بتوانید در جنوب تهران صاحب خانه شوید ولی در محله تجریش با این بودجه می‌توانید یک آپارتمان ۱۲۵ متری اجاره کنید. این آپارتمان ساخت سال ۱۴۰۱ است و ۲ اتاق خواب دارد. همچنین، برای اجاره یک واحد نوساز با زیربنای ۸۵ متر باید یک میلیارد و ۶۰۰ هزار تومان سرمایه داشته باشید.

یک آپارتمان ۷۵ متری دو خوابه در تجریش تهران با ۲۳۰ میلیون تومان ودیعه و کرایه ماهیانه ۳۳ میلیون تومان قابل اجاره است. این واحد ۸ سال سن دارد.​

واحد ۱۲۰متری دیگری در این محله، با دو اتاق خواب در حالی که ۴ سال از ساخت آن می‌گذرد با دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان ودیعه اجاره داده می‌شود.

آپارتمان ۷۵ متری دیگری در تجریش، خیابان دربند، در حالی که هشت سال از ساخت آن می‌گذرد و یک اتاق خواب دارد، با ۳۲۰ میلیون تومان پول ودیعه قابل اجاره است.​

یک واحد دیگر با زیربنای ۶۵ متر، نوساز و تک خواب با ودیعه ۵۰۰ میلیون تومانی و کرایه ماهیانه ۲۸ میلیون تومان اجاره داده می‌شود.

قیمت اجاره واحدهای دیگر در محدوده تجریش را با جزییات در جدول زیر بخوانید؛

قیمت آپارتمان در محله جمهوری تهران (فروردین ۱۴۰۳)
محله متراژ مشخصات مبلغ ودیعه (تومان) مبلغ اجاره (تومان)
تجریش ۱۰۸ متر سال ساخت ۱۴۰۰ - ۲ خوابه ۱٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۵۰٬۰۰۰٬۰۰۰
تجریش ۱۰۰ متر سال ساخت ۱۳۸۰ - ۲ خوابه ۲۵۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۲۵٬۰۰۰٬۰۰۰
تجریش ۱۲۰ متر سال ساخت ۱۳۸۲ - ۲ خوابه ۳۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۴۰٬۰۰۰٬۰۰۰
تجریش ۷۳ متر سال ساخت ۱۴۰۰ - ۱ خوابه ۳۵۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۲۵٬۰۰۰٬۰۰۰
تجریش ۱۵۰ متر سال ساخت ۱۳۹۱ - ۲ خوابه ۵۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۴۰٬۰۰۰٬۰۰۰
تجریش ۱۸۰ متر سال ساخت ۱۳۸۲ - ۳ خوابه ۱٬۵۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۴۵٬۰۰۰٬۰۰۰
تجریش ۷۵ متر سال ساخت ۱۴۰۰ - ۱ خوابه ۶۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ _
تجریش ۱۲۰ متر سال ساخت ۱۳۹۴ - ۲ خوابه ۲٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ _
تجریش ٧٠ متر سال ساخت ۱۳۷۵ - ۱ خوابه ۹۵۰٬۰۰۰٬۰۰۰ _
تجریش ۸۵ متر سال ساخت ۱۳۹۶ - ۲ خوابه ۵۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۲۷٬۰۰۰٬۰۰۰

توجه داشته‌باشید این ارقام براساس واحدهایی است که در تهران به فروش گذاشته شده و قطعا به طور دقیق قیمت مسکن در محله‌های یاد شده را تبیین نمی‌کند. قیمت مسکن در هرمنطقه مطابق با سن بنا، امکانات واحد، کوچه و خیابان، شرایط مالک و فروشنده و... متفاوت خواهد بود.

 

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر