اختصاصی تیترکوتاه؛

معرفی «ری را» اولین کراس اوور ایران خودرو + مشخصات

در این گزارش به معرفی و بررسی خودرو ری را کراس اوور ملی ایران خودرو می‌پردازیم.

معرفی «ری را» اولین کراس اوور ایران خودرو + مشخصات

ری را یکی از جدیدترین محصولات ایران خودرو است که به تازگی رونمایی و معرفی شده است. این خودرو به دلیل زیبایی و تفاوتی که با دیگر محصولات ایران خودرو دارد مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.

نخستین کراس اوور ملی ایران خودرو با نام ری را در اواخر سال ۱۴۰۲ روی خط تولید قرار گرفت. پروژه تولید این خودرو از اواخر دهه ۹۰ با نام K۱۲۵ شروع شد و برای نخستین بار در تیر ماه ۱۴۰۱ در معرض دید خبرنگاران قرار گرفت. طراحی و تولید ری را ایران خودرو روی پلتفرم متعلق به نسل دوم پژو ۲۰۰۸ انجام شده است.

ری-را2

مشخصات فنی ری را

ایران خودرو برای طراحی ری را از پلتفرم IKP۱ استفاده کرده که نوع ارتقایافته پلتفرم PF۱ گروه خودروسازی پژو سیتروئن به حساب می‌آید. نسل دوم پژو ۲۰۰۸ روی این پلتفرم ساخته شده است.

ری را ایران خودرو از پیشرانه EF۷P TC بهره می‌برد که یک موتور ۴ سیلندر توربو به حجم ۱.۷ لیتر و به عبارت دقیق‌تر ۱۶۴۵ سی‌سی است. بیشینه قدرت و گشتاور موتور ری را ۱۶۰ اسب بخار و ۲۴۰ نیوتن.متر است که برای یک کراس اوور کوچک مناسب به نظر می‌رسد. برای مقایسه باید بدانید که پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۲۴ به یک پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری با قدرت ۱۳۶ اسب بخار مجهز است.

قدرت این پیشرانه از طریق گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و خبری از تولید نسخه دستی ریرا نیست. گیربکس اتوماتیک معمولی کاربرد و کاربری ساده‌تر و راحت‌تری از جعبه دنده CVT و گیربکس دوکلاچه دارد.

موتور-ری-را

شتاب ری را ایران خودرو با این مشخصات ۱۰.۴ ثانیه اعلام شده است که احتمالا با بنزین ایرانی کمی بیشتر خواهد بود. حداکثر سرعت ریرا نیز ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت است.

آن‌طور که اعلام شده ایکو ری را در هر ۱۰۰ کیلومتر ۷.۳ لیتر بنزین مصرف می‌کند که در حد رقبای مونتاژی است.

نسخه برقی ری را ایران خودرو در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو معرفی شد تا بعد از ورود مدل بنزینی، با گسترش زیرساخت خودروهای برقی و همین‌طور دستیابی خودروسازان داخلی به فناوری‌های روز، ری را برقی را هم سالیان آینده در بازار ببینیم.

مشخصات کلی

نوع موتور خودرو

خطی بنزینی

حجم موتور

۱.۷ لیتر

سیلندر / سوپاپ

۴ / ۱۶

تنفس موتور

توربوشارژر

قدرت

۱۶۰ اسب بخار

گشتاور

۲۴۰ نیوتن.متر

گیربکس

۶ سرعته اتوماتیک

محور محرک

دیفرانسیل جلو

شتاب

۱۰.۴ ثانیه

سرعت

۱۹۵ کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت

۷.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۵

فرمان

برقی

بدنه

کراس اوور کوچک

نوع رینگ

آلومینیومی

آپشن‌ها و امکانات

ایکو ری را جدیدترین و رده‌بالاترین محصول ایران خودرو است و جای تعجب ندارد که بیشترین امکانات و تجهیزات را در بین خودروهای ملی ایران داشته باشد.

ری-را3

کروز کنترل، سیستم حرکت در سربالایی و سرازیری، اتوهلد، دوربین ۳۶۰، ‌ای کانکت (خودرو متصل)، سیستم کنترل پایداری و کشش، ترمز کمکی، سنسور پارک جلو، سنسور پایش فشار باد تایر، صندلی برقی راننده و سرنشین جلو، چراغ گردشی، در برقی صندوق با حسگر پا و سنسور باران از مهم‌ترین آپشن‌های ری را ایران خودرو است و فعلا فول‌آپشن‌ترین ماشین تولید داخل به حساب می‌آید.

البته امکاناتی مثل هشدار نقطه کور، ترمز اضطراری اتوماتیک و شارژر وایرلس در فهرست تجهیزات ریرا ایران خودرو دیده نمی‌شود.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر