خودروهای پلاگین هیبرید | بازار خودرو برقی | خودرو چینی

همه چیز درباره شاهکار جدید چری / قیمت این خودرو جذاب چند شد؟

شرکت چری جزئیات فالوین A۸ مدل Voyage Edition را منتشر کرد. این خودرو همراه باک سوخت کامل و باتری شارژ شده می‌تواند حدود ۲ هزار کیلومتر را بپیماید.

همه چیز درباره شاهکار جدید چری / قیمت این خودرو جذاب چند شد؟

خودروهای پلاگین هیبرید (PHEV) ترکیبی از خودروهای برقی و بنزینی هستند که دارای باتری‌های قابل شارژ هستند و می‌توانند به صورت الکتریکی یا با استفاده از موتور سوختی حرکت کنند. این خودروها باعث کاهش مصرف سوخت، کاهش آلودگی هوا و افزایش برد الکتریکی می‌شوند. همچنین، این خودروها دارای سیستم‌های هوشمندی هستند که بهبود رانندگی و کاهش هزینه‌های سوخت را فراهم می‌کنند.

شرکت چینی‌ چری با معرفی این سدان پلاگین هیبریدی تست‌های واقعی آن را نیز انجام داده‌ است. چری در سال‌های اخیر تمرکز زیادی روی تولید محصولاتی با قوای محرکه نوین دارد و زیر برند فالوین نیز در حال عرضه نسخه‌های پلاگین هیبریدی از خودروهای چری است. این خودروساز که در کشورمان نیز حضور دارد زیر برندهای دیگری از جمله iCar و Yueji را نیز برای تولید محصولاتی با قوای محرکه پاک‌تر تأسیس کرده است و گفته می‌شود اولین محصول آن‌ها یک کراس اور کامپکت هیبریدی با کد T۱GC خواهد بود. ین تانگیوئه رئیس هلدینگ چری سال قبل اظهار داشته بود این شرکت در زمینه تولید محصولاتی با قوای محرکه نوین بسیار فعال‌تر از قبل خواهد بود.

فالوین-A۸ 2

تولید فالوین A۸ وویج ادیشن نیز نشان دهنده همین استراتژی است. چینی‌ها به منظور نمایش قابلیت‌های سدان موردبحث دو تست در مسافت‌های طولانی را ترتیب داده‌اند. در تست اول چری تلاش داشته اولین شرکتی باشد که با یک خودروی پلاگین هیبریدی می‌تواند مسافت ۲ هزار کیلومتری را طی کند. با توجه به تصاویر تبلیغاتی منتشر شده به نظر می‌رسد خودروی تست شده از نوع وویج ادیشن بوده است. در آغاز تست دو خودروی چری فالوین A۸ مقر این برند در ووهو را ترک کرده و تلاش کردند از طریق مسیری ۲ هزار کیلومتری به یانچنگ برسند. اگرچه هر دو خودرو از رسیدن به رکورد پیمایش ۲ هزار کیلومتری با یک باک بنزین و باتری شارژ شده باز ماندند اما توانستند به شعاع حرکتی ۱۹۱۹ و ۱۹۳۵ کیلومتری برسند. این تست نشان دهنده قابلیت‌های بالای محصول چری است.

فالوین-A۸ 3

در تست دوم به نگرانی‌های خریداران این دسته از خودروها پرداخته شد. در واقع چری می‌خواست نگرانی خریداران از خاموش شدن خودرو در سرعت‌های بالا را برطرف نماید. در این حالت باتری شعاع حرکتی محدودی دارد و قدرت کافی برای شارژ آن وجود نخواهد داشت. همچنین کولر خودرو روشن بوده و سرنشینان زیادی نیز درون کابین نشسته‌اند. در اکثر مواقع نتیجه چنین وضعیتی کاهش سرعت خودکار خودرو خواهد بود. اما چری فالوین A۸ وویج ادیشن برای نشان دادن قابلیت‌های خود به مدت یک ساعت با سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت در یک پیست بیضی‌شکل حرکت کرد و مشکل خاصی نداشت. گفته شده میزان شارژ باتری در زمان آغاز این تست ۴۴ درصد بوده در پایان نیز شارژ باتری به ۴۷ درصد رسیده است.

چری فالوین A۸ وویج ادیشن قبلاً با نام فالوین A۸ پرو شناخته می‌شد. این خودرو در سه نسخه عرضه می‌شود و قیمت آن بین ۱۵ تا ۱۸ هزار دلار است. این خودرو در مقایسه با نسخه استاندارد A۸ از جلوپنجره متفاوتی سود می‌برد و شبیه خودروهای برقی است. طول/عرض/ارتفاع A۸ وویج ادیشن به ۴۷۸۰/۱۸۴۳/۱۴۶۹ میلی‌متر و فاصله بین محوری آن به ۲۷۹۰ میلی‌متر می‌رسد.

داخل کابین این خودرو کاملاً مشابه سایر نسخه‌های A۸ است. در این بخش دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی یکپارچه، سانروف پانورامیک و صندلی‌های گرم و سرد شونده دیده می‌شوند. اپل کارپلی و هواوی های کار نیز جزو ویژگی‌های ارتباطی A۸ وویج ادیشن هستند. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های سدان موردبحث با دیگر مدل‌ها استفاده از باتری بزرگ‌تر ۱۸.۳ کیلووات ساعتی است.

فالوین-A۸ 4

قوای محرکه پلاگین هیبریدی مدل وویج ادیشن از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو، موتور برقی و باتری یاد شده تشکیل می‌شود. راندمان گرمایی پیشرانه درون‌سوز به ۴۴.۵ درصد می‌رسد و قدرت ۱۵۴ اسب بخاری و گشتاور ۲۲۰ نیوتون متری دارد. ظرفیت باک سوخت این سدان نیز ۶۰ لیتر اعلام شده است.

منبع: پدال
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر