بورس | بازار سهام | بازار سرمایه | شاخص کل بورس | پیش بینی بورس

سقوط ۲۰ هزار واحدی شاخص بورس

بازار سرمایه مطابق پیش‌بینی‌ها و با توجه به شرایط منطقه، ریزشی ۲۰ هزار واحدی را تجربه کرد.

سقوط ۲۰ هزار واحدی شاخص بورس

بازار سهام این روزها وضعیت چندان جالبی ندارد و دائما در نوسان است. بخش اعظم این نوسانات بخاطر تغییرات قابل توجه قیمت دلار است.

بازار سهام معاملات روز جاری را با توجه به تحولات و اخبار این روزها، مطابق پیش‌بینی‌ها منفی آغاز کرد و رفته رفته بر فشار عرضه‌ها افزوده شد.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزشی ۲۰ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۲۳۰ هزار واحد رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن با ریزشی ۱۶ هزار واحدی به ارتفاع ۷۴۳ هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «فملی»، «وبملت» و «اخابر» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «خاور»، «فزر» و «آریا» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «ذوب»، «خودرو» و «خگستر» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «فزر»، «آردینه» و «خاور» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

گفتنی است دیگر نکته‌ای که در این روزها به چشم می‌خورد سبز پوشی کامل صندوق‌های طلای بورسی است که با توجه به روند رو به رشد نرخ ارز در بازار غیر رسمی و همچنین قیمت طلای جهانی حجم قابل توجهی از معاملات را به خود اختصاص داده‌اند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۳، مبلغ ۶ هزار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

در بازار امروز ۶۲ نماد در محدوده مثبت و ۳۹۱ نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس ۸۰ نماد در محدوده مثبت و ۲۶۱ نماد در محدوده منفی معامله شدند.

منبع: تسنیم
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    خدا لعنتان کند شما ها را این بورستان

  • محمد

    کاش دولت نداشتیم.

  • پروانه

    توی بورس ی مشت دزد نشتستن فقط پولای مردم رو میدزدن دستمون هم به جایی بند نیست چون گیر یک مشت جماعت دزد افتادیم

  • مهدی

    انشاالله صبر می کنیم موقع انتخابات التماس مان کنند تا رای بدهیم رای می دهیم ولی به رئیسی و رفقاش خیر
    عشقی و خاندوزی و رئیس بانک مرکزی ...عامل بی اعتمادی و ریزش بورس و مردم تشویق به خرید سکه و طلا و شمش طلا و دلار کردند تف

  • ناشناس

    بازار سرمایه نه در خانه دولت از ملتی که فقط پولشان را آوردند هم چرخه تولید بچرخد هم خودشان سودی عایدشان شود که با دروغگویی دولت قبل شروع شد و دولت جدید کنون به نیز با دروغ ونیرنگ شدید پیگیر بدبخت کردن مردم هست و همچنان هم دست از دزدی از جیب مردم برنداشته اند

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر