قیمت سکه | قیمت سکه امامی | قیمت سکه امروز

قیمت سکه ۴۱ میلیون تومان را هم رد کرد

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: امروز قیمت هر قطعه سکه تمام امامی ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و قیمت هر گرم طلا ۳ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان است.

قیمت سکه ۴۱ میلیون تومان را هم رد کرد

قیمت طلا و سکه به عنوان یکی از محبوب‌ترین فلزات قیمتی جهان، تحت تأثیر چندین عامل اقتصادی و جهانی قرار دارد. افزایش یا کاهش قیمت طلا معمولا به سیاست‌های پولی دولت‌ها، تقاضا و عرضه جهانی، شرایط اقتصادی و همچنین نوسانات در بازارهای مالی بستگی دارد. با توجه به مواجهه با مخاطرات مالی و نوسانات اقتصادی، طلا به عنوان یک ابزار حفظ ارزش و سرمایه‌گذاری جذاب محسوب می‌شود.

محمد کشتی‌آرای درباره دلایل افزیاش قیمت سکه اظهارکرد: دو عامل مهم در تعیین قیمت طلا و سکه نرخ دلار و انس جهانی هستند که هر دو عامل افزایش قیمت داشتند.

 وی ادامه داد: انس جهانی نسبت به قبل از عید بیش از ۱۰۰ دلار گران تر شده و از ۲۱۵۵ دلار به ۲۲۶۵ دلار رسیده است که این خود عامل مهم در افزایش قیمت سکه در ایران محسوب می‌شود. از سوی دیگر نرخ دلار از ۶۰ هزار تومان قبل از عید به بیش از ۶۲ هزار تومان افزایش یافته که این عامل هم در افزایش نرخ سکه اثرگذار است.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به ایجاد تقاضای هیجانی برای خرید طلا و سکه گفت: هیجان ایجاد شده بر تقاضا برای خرید طلا هم اثرمی‌گذارد و حالت بحرانی در بازار ایجاد می‌کند. افزایش تقاضا در واقع حباب قیمت سکه و طلا را بالا می‌برد.

وی در پاسخ به این سوال که برای چه نوع از طلا اعم از سکه یا مصنوعات یا طلای آب شده تقاضای خرید افزایش پیدا کرده است، افزود: برای خرید هر نوع از طلا تقاضا افزایش یاقته چراکه هدف از خرید در واقع تبدیل نقدینگی به طلا است.

کشتی‌آرای با اشاره به آخرین قیمت سکه و طلا گفت: امروز قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و قیمت هر گرم طلا ۳ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان است.

 

منبع: ایلنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر