مالیات | ارزش افزوده | بودجه |کسب و کار | اصناف

این معافیت مالیاتی ها حذف می شوند

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس از برنامه مجلس برای حذف معافیت‌های مالیاتی بی‌منطق در طی اجرای برنامه هفتم خبر داد و گفت: جهت‌گیری‌ها برای افزایش پایه‌های مالیاتی و تعیین پایه‌های جدید به سمت مودیان‌های بزرگ است و پایه‌های مالیاتی جدید ارتباطی با مودیان خرد و متوسط ندارد

این معافیت مالیاتی ها حذف می شوند

برخی از مشاغل دارای معافیت های مالیاتی هستند اما ممکن است در سال جدید تغییراتی اعمال شود و معافیت مالیات برخی از مشاغل برداشته شود.

بابک نگاهداری  درباره احکام برنامه هفتم درباره مالیات و افزایش درآمدهای مالیاتی از طریق کنترل معافیت‌ها اظهار داشت: بحث اصلی برای کنترل فرارهای مالیاتی هوشمندی سامانه‌ها از جمله سامانه مودیان و سامانه پایانه‌های فروشگاهی است و در واقع هوشمندی سامانه اصلی‌ترین ابزارهای کنترلی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: هرچه با سامانه محوری و هوشمندسازی شفافیت اقتصادی را بالا ببریم می‌توان به همان اندازه جلوی فرار مالیاتی را بگیریم.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: با هوشمندسازی و سامانه محوری می‌توان مودیان جدید شناسایی کرد و از این طریق هم درآمدهای مالیاتی افزایش پیدا می‌کند.

نگاهداری درباره نگرانی‌ها در خصوص افزایش پایه‌های مالیاتی در برنامه هفتم تاکید کرد: جهت‌گیری‌ها برای افزایش پایه‌های مالیاتی و تعیین پایه‌های جدید به سمت مودیان‌های بزرگ است و پایه‌های مالیاتی جدید ارتباطی با مودیان خرد و متوسط ندارد و در قانون پایانه‌های فروشگاهی  منافع مودیان خرد و متوسط دیده شده‌ و معافیت‌هایی برای این مودیان در نظر گرفته شده‌ است.

وی همچنین درباره کاهش معافیت‌ مالیاتی در برنامه هفتم گفت: معافیت‌های پراکنده و بدون منطق در برخی از موارد، یکی از مشکلات نظام مالیاتی کشور است و تمرکز برنامه هفتم بر این است که معافیت‌های مالیاتی بدون منطق را حذف کنیم.

منبع: ایلنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر