بازار خودرو امروز | آینده بازار خودرو | بازار خودرو تهران

بازار خودرو به هم ریخت / افزایش قیمت ۲۰۰ میلیونی این خودرو داخلی

رئیس پیشین اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو گفت : از اوایل شهریور کاهش عرضه خودرو به افزایش تدریجی قیمت آن در بازار انجامید و این اتفاق تا پایان سال قیمت انواع خودروهای داخلی، وارداتی و مونتاژی را ۲۵ تا ۲۷ درصد افزایش داد.

بازار خودرو به هم ریخت / افزایش قیمت ۲۰۰ میلیونی این خودرو داخلی

بازار خودرو به‌طور معمول توسط شرکت‌های خودروسازی، نمایندگان فروش و بازاریابان خودروها، فروشگاه‌های خودروهای دست دوم و افراد حقیقی که خودرو خود را به فروش می‌گذارند، تشکیل شده است. در این بازار عموماً مشتریان می‌توانند از انتخاب مدل، مشخصات فنی، قیمت و شرایط فروش مناسب برای خودرو خود استفاده کنند.

سعید موتمنی، رئیس پیشین اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو، شرحی از وضعیت بازار خودرو در سال ۱۴۰۲ ارائه کرد و گفت: در نیمه اردیبهشت ۱۴۰۲ افزایش قیمتی در بازار رقم خورد. اما در کل در نیمه نخست این سال، جوی آرام بر بازار حکمفرما بود، با این حال از اوایل شهریور کاهش عرضه خودرو به افزایش تدریجی قیمت آن در بازار انجامید و این اتفاق تا پایان سال قیمت انواع خودروهای داخلی، وارداتی و مونتاژی را ۲۵ تا ۲۷ درصد افزایش داد.

وی افزود: به طور مثال پژوی ۴۰۵ که در شهریور ۴۷۰ میلیون تومان معامله می‌شد در پایان سال با قیمت ۶۵۵ میلیون تومان معامله شد یا دنا اتوماتیک در شهریور در بازه قیمتی ۷۹۵ تا ۸۰۰ میلیون تومان معامله می‌شد اما قیمت آن در پایان سال به کانال یک میلیارد تومان وارد شد. همچنین کوئیک S که در شهریور ۳۴۲ میلیون تومان بود در پایان سال با قیمت ۴۱۲ میلیون تومان معامله شد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    خوب شد من رئیس جمهور نشدم

  • ناشناس

    این ‌کشور صاحب نداره کسی جلوی این مسخره بازی های خودرویی های رو بگیره ریدین تو صعنت کشور با این افزایش حبابی قیمتها

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر