اختصاصی تیتر کوتاه:

آسان‌ترین راه‌ های کسب درآمد از یوتیوب / ۱۲ روش عملی

یوتیوب درباره قوانین کپی‌رایت بسیار سختگیر است. شما دارید پول در می‌آورید بنابراین قوانین «قوانین منصفانه» اعمال نمی‌شود و باید از مالک حق نشر، اجازه استفاده از محتوای او را بگیرید

آسان‌ترین راه‌ های کسب درآمد از یوتیوب / ۱۲ روش عملی

رسیدن به درآمد چند هزار دلاری در یوتیوب واقع‌بینانه نیست یا حداقل برای تعداد کمی، شدنی است اما خبر خوش این است که می‌توان زود به درآمدزایی رسید.

 بعد از راه‌اندازی کانال یوتیوب و جذب کافی مخاطب به درآمد می‌رسید. علاوه بر این با استفاده از گوگل ادسنس، پول بیشتری به دست می‌آورید. در مقاله کنونی، راه‌های درآمدزایی در یوتیوب را توضیح می‌دهیم.

چیزهایی که باید بدانید

کانالتان را بسازید، محتوای تولیدشده را بارگذاری و مخاطبانی برای خود دست‌وپا کنید تا بابت هر ویدیو، مبلغی دریافت کنید. حالا نوبت فعال‌سازی گوگل ادسنس است. به‌این‌ترتیب برای هر کلیک، مبلغی برایتان لحاظ می‌شود و علاوه بر این می‌توانید در پلتفرم‌های دیگر برایشان بازاریابی کنید. اگر آمار سال گذشته شما به حداقل ۴ هزار ساعت تماشا رسیده، بیش از ۱۰۰۰ مشترک و گوگل ادسنس دارید می‌توانید به شریک گوگل بپیوندید.

یوتیوبرها از راه تبلیغات، کسب درآمد می‌کنند. مهم نیست که چند ویدیو یا چه تعداد مشترک دارید. برای نمایش ویدیو برای بینندگانی که پسوند AdBlock دارند چیزی به شما پرداخت نمی‌شود چون این مساله باعث می‌شود که پخش تبلیغ در ویدیوی شما متوقف شود. زمانی به درآمد می‌رسید که مخاطبان از نوع اشتراکی یا Premium باشند. برای ویدیوهایی که شرط محدودیت سنی را رعایت نکنند پولی پرداخت نمی‌شود. یوتیوب درباره قوانین کپی‌رایت بسیار سختگیر است. شما دارید پول در می‌آورید بنابراین قوانین «قوانین منصفانه» اعمال نمی‌شود و باید از مالک حق نشر، اجازه استفاده از محتوای او را بگیرید. 

کانال خود را بسازید و راه‌اندازی کنید

کانال یوتیوب، حریم خصوصی شماست. حساب یوتیوب همان حساب گوگل است و بعد از ایجاد حساب، امکان دسترسی به سایر محصولات گوگل (مانند جی میل و گوگل درایو) را می‌دهد. حساب کاربری‌تان را ایجاد کنید یا از حساب کنونی خود استفاده کنید. کلمات کلیدی را اضافه کنید تا مخاطبان به کمک آنها، کانال شما را پیدا کنند. کلید کسب درآمد همین است. با رفتن به بخش پیشرفته تنظیمات کانال خود می‌توانید کلمات کلیدی را اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی به محتوای شما مرتبط هستند.

نام کاربری شما می‌تواند به نفع یا علیه شما کار کند. نام کاربری؛ اگر کوتاه و به خاطر سپردن آن آسان باشد، افراد بسیار راحت شما و کانالتان را به ذهن می سپرند. اگر از حساب کنونی خود استفاده می‌کنید، می‌توانید نام کاربری را با ویرایش در حساب گوگل پلاس خود تغییر دهید. به خاطر داشته باشید که شما می‌توانید نام کاربری را حداکثر ۳ بار تغییر دهید؛ در غیر این صورت مجبورید که ۹۰ روز برای تغییر مجدد آن صبر کنید.

محتوای عالی اضافه کنید

محتوای جذاب و باکیفیت بارگذاری کنید. محتوای تولیدی شما نباید زیاد طولانی باشد. محتوا هرچه جذاب‌تر باشد درآمد بیشتری را نصیب شما می‌کند. ممکن است در ابتدای کار نتوانید محتوای درخشانی تولید کنید اما ادامه دهید. تمرین مداوم، قطعاً نتیجه می‌دهد. سعی کنید ویدیوی جدیدتان بهتر از مورد قبلی باشد. در حین ادامه کار است که نقاط ضعف خود را کشف می‌کنید و یاد می‌گیرید. 

با استفاده از دوربین، نرم‌افزار یا تکنیک‌های ویرایش بهتر، محتوای خود را بهبود بخشید. همچنین بکوشید که نحوه فیلم‌برداری از اشیاء را ارتقا دهید. از سه‌پایه استفاده کنید. از دوستان بخواهید کمک کند. همه این‌ها به خلق محصول نهایی بهتر کمک می‌کند و باعث جذب مخاطب بیشتر می‌شود. اگر نمی‌خواهید چراغ‌های سفید روشن بخرید می‌توانید نزدیک پنجره آفتابی بنشینید یا در فضای بیرون کنید.

با بارگذاری منظم محتوا، مخاطبان خود را حفظ می‌کنید. اگر به‌طور منظم و ادامه‌دار، محتوا اضافه کنید احتمال اشتراک افراد بیشتر می‌شود. هنگام استفاده از کلمات کلیدی؛ مطمئن شوید که کلمات استفاده‌شده، محتوا را  به نحو احسن معرفی می‌کنند. همچنین هنگام برچسب‌گذاری از توضیحات چشم‌نواز استفاده کنید. 

الزامات کسب درآمد را برآورده کنید.

برای شروع کسب درآمد در یوتیوب به حداقل ۴۰۰۰ ساعت تماشا در ۱۲ ماه گذشته و ۱۰۰۰ مشترک نیاز دارید. با کلیک روی برگه کسب درآمد و علامت زدن کادر «کسب درآمد با تبلیغات» می‌توانید از ویدیویی آپلود می‌شود کسب درآمد کنید.

برای کسب درآمد از یک ویدیو پس از آپلود، قسمت مدیریت ویدیوی خود را باز کنید و روی علامت «$» در کنار ویدیویی که می‌خواهید کسب درآمد کنید کلیک نمایید. کادر «کسب درآمد با تبلیغات» را علامت بزنید.  برای شروع کسب درآمد از ویدیوهای خود، باید «کسب درآمد» را فعال کنید. این بدان معنی است که شما به یوتیوب اجازه می‌دهید تبلیغات را در ویدیوی شما قرار دهد؛ همچنین یعنی تائید می‌کنید که هیچ محتوای دارای حق استفاده در ویدیوی شما وجود ندارد.

• به www.youtube.com بروید و روی «کانال من» در صفحه وب کلیک کنید.

• روی پیوندی به نام «مدیر ویدیو» در نوار بالا کلیک کنید.

• روی کانال کلیک و فعال‌سازی کسب درآمد را فعال نمایید.

گوگل ادسنس را فعال کنید

می‌توانید گوگل ادسنس را به صورت رایگان در وب‌سایت AdSense راه‌اندازی کنید. روی دکمه «اکنون ثبت‌نام کن» کلیک کنید تا حساب کاربری شما افتتاح شود. برای ایجاد حساب کاربری باید ۱۸ سال یا بیشتر داشته باشید. اگر جوان‌تر هستید به یک بزرگسال نیاز دارید تا کمک کند.

همچنین به پی بال یا یک حساب بانکی، آدرس پستی معتبر و یکسری اطلاعات دیگر نیاز دارید تا گوگل ادسنس بتواند تائید کند که شما چه کسی هستید و باید پول را برای چه کسی ارسال کند. فقط در ازای کلیک روی تبلیغات و مقدار کمتری هم برای هر بازدید به دست می‌آورید ولی دریافتی شما با گذشت زمان افزایش می‌یابد. به همین دلیل است که داشتن مخاطب کلیدی است.

مخاطب به دست آورید

مخاطبان پرشماری به دست آورید. جذب مخاطب زیاد، کلید کسب درآمد در یوتیوب است. درواقع به افرادی نیاز دارید که تبلیغات شما را تماشا کنند. به دست آوردن مشترک بیشتر، راز خاصی ندارد. بهترین محتوای ممکن را بسازید و آنها به سراغتان خواهند آمد. بعضی مواقع سر و کله افرادی پیدا می‌شود که از شما متنفرند. آنها را نادیده بگیرید. اگر می‌خواهید پیشرفت کنید باید اعتمادبه‌نفس داشته باشید.

با استفاده از روش‌های مختلف می‌توانید کانال یوتیوب خود را تبلیغ کنید. از روش‌هایی مانند درج مقاله در مجلات اینترنتی، سایت‌های خبری و ... برای کمک به کسب شهرت استفاده کنید. برای مثال می‌توانید مقاله‌ای در مورد کانال یوتیوب خود منتشر کنید تا در صدها سایت خبری با هزاران، بلکه میلیون‌ها مخاطب منتشر شود. این نکته می‌تواند ترافیک قابل‌توجهی را روانه کانال شما کند.

به بارگذاری محتوا ادامه دهید و سعی کنید مردم را جذب خود کنید. ویدیوی خود را در تویتر و فیس‌بوک منتشر کنید. تعامل با مخاطبان و پاسخ دادن به نظرات آنها را جدی بگیرید. ارتباط با اعضا، باعث جذب مشترکان بیشتر می‌شود. 

شریک شوید

شرکای یوتیوب، اعضایی هستند که از طریق رسیدن به تعدادی زیادی بازدید به درآمدزایی رسیده‌اند. شرکا به ابزارهای بیشتری برای تولید محتوا دسترسی پیدا می‌کنند و متناسب با تعداد بینندگان خود جوایزی را دریافت می‌کنند. شرکا همچنین پشتیبانی اجتماعی بسیار بیشتری دارند. هر وقت بخواهید می‌توانید از طریق «شریک یوتیوب» برای حضور در جمع شرکای گوگل درخواست دهید. برای دسترسی به قدرتمندترین برنامه‌های شریک باید در ۹۰ روز گذشته ۱۵۰۰۰ ساعت تماشای تجمعی داشته باشید.

کسب-درآمد-از-یوتیوب-2

عضویت در کانال را فعال کنید

عضویت در کانال باعث می‌شود  که بعضی بینندگان شما، هدیه‌های ویژه‌ای دریافت کنند که مخصوص اعضاست. با پیوستن به کانال خود از طریق پرداخت‌های ماهانه مکرر، بینندگان می‌توانند شکلک‌های انحصاری، نشان‌ها، هدیه‌ها، چت‌های زنده و موارد دیگر  را کسب کنند. این موضوع دست بینندگان برای حمایت بیشتر و متنوع‌تر از ویدیوهای و درآمدزایی بیشتر برای شما را باز می‌گذارد. 

 برای فعال‌سازی عضویت در کانال باید حداقل شرایط را داشته باشید. باید بیش از ۱۰۰۰ مشترک داشته باشید، شریک یوتیوب باشید، بالای ۱۸ سال سن داشته باشید، برگه انجمن داشته باشید و کانال شما را نتوان «ساخته‌شده برای کودکان» به حساب آورد. این یک ویژگی به نسبت جدید است بنابراین رعایت الزامات، لزوماً به این معنی نیست که به‌طور خودکار به عضویت کانال دسترسی خواهید داشت. اگر دسترسی داشته باشید گزینه شروع عضویت کانال را در صفحه عضویت خواهید دید.

سوپر چت و سوپر استیکر را روشن کنید

هنگام گفتگوهای زنده می‌توان از سوپرچت و سوپر استیکر استفاده کرد. اگر بینندگان از سوپرچت یا سوپر استیکر استفاده ‌کنند پیام آنها هنگام گفتگوها و پخش‌های زنده، برجسته می‌شود. این پیام‌ها در  مدت زمان مشخصی به بالای چت پین می‌شوند. این گزینه به بینندگانی که می‌خواهند تعداد زیادی از بینندگان، پیامشان را ببینند انگیزه می‌دهد. هرچه مبلغ خرید بیشتر باشد پیام طولانی‌تری به چت، پین می‌شود. می‌توانید همه سوپر چت ها و سوپر استیکرها را تعدیل کنید. برای جلوگیری از سوءاستفاده، می‌توانید فهرستی از کلمات مسدود شده را اضافه کنید. همچنین اگر درآمدتان افزایش یافت می‌توانید آنها را حذف کنید.

کسب-درآمد-از-یوتیوب-3

بگذارید بینندگان، تشکر ویژه داشته باشند 

«تشکر ویژه» به شما امکان می‌دهید از طریق بینندگانی که می‌خواهد تشکر بیشتری ابراز کنند درآمد داشته باشید. قبلاً اسم این گزینه «قدردانی بینندگان» بود. بینندگان می‌توانند قیمت مدنظر خود را برای تشکر فوق‌العاده تعیین کنند.

پس از خرید تشکر ویژه، انیمیشن رنگارنگی روی ویدیو برای بیننده پخش می‌شود. آنها همچنین می‌توانند نظر متمایز و قابل تنظیمی را در بخش نظرات ویدیو پست کنند. این گزینه به بینندگان شما اجازه می‌دهد که از سایر بینندگان متمایز شوند و درعین‌حال پشتیبانی بیشتری از شما به عمل آورند.

تجزیه‌وتحلیل‌های خود را بررسی کنید

بعد از بارگذاری چند ویدیو و رسیدن به درآمد می‌توانید گزارش تحلیلی مربوط به آنها را بررسی کنید تا از عملکردتان مطلع شوید. در منوی کانال خود روی گزینه تحلیل (Analytics) کلیک کنید در اینجا می‌توانید درآمدهای تخمینی، عملکرد تبلیغات، بازدیدهای ویدیویی، آمار جمعیتی و موارد دیگر را مشاهده کنید. به کمک این ابزارها از واکنش و بازخورد مخاطبان خود آگاه می‌شوید. اگر متوجه شدید که کاربران مدنظرتان را جذب نمی‌کنید می‌توانید محتوا یا روش بازاریابی را تغییر دهید.

برای ویدیوها بازاریابی کنید

هر جا که شد برای ویدیوهای خود بازاریابی کنید. وبلاگ یا سایت راه‌اندازی کنید یا ویدیوها را در وب‌سایت‌های دیگر و شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید. هرچه بازدید بیشتری داشته باشید درآمدتان بیشتر می‌شود. با به اشتراک‌گذاری لینک یا بارگذاری ویدیو در اینترنت، احتمال جلب‌توجه آن افزایش می‌دهید.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر