بازار خودرو امروز | آینده بازار خودرو | بازار خودرو تهران

وضعیت بحرانی بازار خودرو در آستانه سال نو

اسد کرمی گفت: یکی از عواملی که به تراکم بازار خودرو در شب عید امسال منجر شده است، کمبود نقدینگی در دست مردم است. به نظر می‌رسد که جریان کنونی که در بازار خودرو حاکم است، به افزایش قیمت خودروهای مختلف در سال ۱۴۰۳ منجر خواهد شد.

وضعیت بحرانی بازار خودرو در آستانه سال نو

بازار خودرو به‌طور معمول توسط شرکت‌های خودروسازی، نمایندگان فروش و بازاریابان خودروها، فروشگاه‌های خودروهای دست دوم و افراد حقیقی که خودرو خود را به فروش می‌گذارند، تشکیل شده است. در این بازار عموماً مشتریان می‌توانند از انتخاب مدل، مشخصات فنی، قیمت و شرایط فروش مناسب برای خودرو خود استفاده کنند.

رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودروی تهران درباره بازار خودرو شب عید، بیان کرد: این روزها بازار خودرو تحت تأثیر نوسانات نرخ ارز قرار دارد. در طول سال ۱۴۰۲، بازار با رکود سنگینی مواجه بود و امیدهای نمایشگاه‌داران به شب عید معطوف بود. اما در حال حاضر، بازار همچنان کساد است و هیچ خبری از معاملات روزمره نیست.

وی افزود: این در حالیست که پس از گذر از شب‌های عید در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ که به دلیل شیوع کرونا بازاری نبود نمایشگاه‌داران امیدوار بودند از سال ۱۴۰۱ و پس از آن ضرر آن سال‌ها جبران شود.

کرمی ادامه داد: با این حال نوسانات نرخ ارز سبب شده مردم جرات خرید خودرو نداشته باشند چون نرخ ارز بر نرخ خودرو تاثیر می‌گذارد و خریداران بیم آن را دارند که پس از خرید با کاهش نرخ ارز متضرر شوند مگر شماری اندکی که زیان‌های چند ده میلیونی برای آنها اهمیت ندارد. اما بیشتر مردم در این وضعیت نوسانات ارزی در معامله خودرو محافظه‌کار می‌شوند.

رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودروی تهران اظهار کرد: موضوع دیگری که به کسادی بازار خودروی شب عید امسال انجامیده کمبود نقدینگی در دست مردم است. تداوم جریان کنونی حاکم بر بازار خودرو احتمالا به افزایش نرخ انواع خودرو در سال ۱۴۰۳ می‌انجامد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر