پرسپولیس | سهام پرسپولیس | شستا | وزارت ورزش

واگذاری پرسپولیس به تامین اجتماعی به کجا رسید؟

با کناره‌گیری سازمان تأمین اجتماعی از در اختیار گرفتن مالکیت باشگاه پرسپولیس، بار دیگر سرخابی‌های پایتخت به شرایط اولیه خود بازگشتند.

واگذاری پرسپولیس به تامین اجتماعی به کجا رسید؟

پرسپولیس یکی از باشگاه‌های معروف و قدیمی فوتبال ایران است. باشگاه پرسپولیس در سال ۱۳۳۶ تأسیس شد و مقر اصلی آن در تهران قرار دارد. این تیم با ۱۲ قهرمانی لیگ برتر ایران و ۵ قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا، یکی از موفق‌ترین تیم‌های فوتبال در تاریخ ایران به حساب می‌آید. پرسپولیس دارای تماشاگران بسیاری است که به آنها طرفداران نمایندگی می‌کنند و دیدارها و بازی‌های این تیم همواره به جذابیت و علاقه بالایی برخوردار است.

در حالی که همه در انتظار نهایی شدن انتقال باشگاه پرسپولیس به صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تأمین اجتماعی و صندوق بیمه روستاییان و عشایر بودند، به یک‌باره همه چیز منتفی شد.

در حالی که روز گذشته هیات واگذاری جلسه‌ای با حضور وزرای اقتصاد، دادگستری و ورزش برای مشخص شدن سهام هر یک از خریداران جدید برگزار کرده بود، ظاهراً با کناره‌گیری تأمین اجتماعی فرآیند واگذاری باشگاه پرسپولیس روی هوا رفت و دوباره «روز از نو، روزی از نو».

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت امروز در جمع خبرنگاران اعلام کرد: «گزینه‌های دیگری پیدا شده از مجموعه بانک‌های غیر دولتی. مذاکرات اولیه هم انجام شده و امروز هم گزارش و پیشنهاد هیات واگذاری در دولت مطرح شد.»

تنها ۱۰ روز کاری (با احتساب دو روز پنجشنبه) تا پایان مهلت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای صدور مجوز حرفه‌ای باقی مانده است. سرخابی‌ها تا ۱۱ فروردین برای حل مشکل مالکیت مشترک فرصت دارند و حالا مشکل مالکیت مشترک این دو باشگاه به یک معضل اساسی تبدیل شده است.

در حالی که انتظار می‌رفت به زودی این مشکل برطرف شود، دوباره باید در انتظار مشخص شدن خریداران جدید بود و باید دید مذاکرات با این خریداران که به گفته سخنگوی دولت بانک‌های غیر دولتی خواهند بود به نتیجه خواهد رسید یا خیر. اتفاقی که با توجه به فرصت کم باقی مانده بسیار سخت خواهد بود.

منبع: تسنیم
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر