قیمت پژو پارس | تولید پژو پارس | توقف تولید پژو پارس

قصه ی پژو پارس به سر رسید / مقصر اصلی پایان تولید پژو پارس چه کسی شد؟

سازمان استاندارد با انتشار جوابیه ای خطاب به ایران خودرو خبر از بسته شدن پرونده این خودرو محبوب برای همیشه داد.

قصه ی پژو پارس به سر رسید / مقصر اصلی پایان تولید پژو پارس چه کسی شد؟

 پژو پارس، یکی از خودروهای تولیدی شرکت ایران خودرو است که در بازار خودروی ایران به عنوان یکی از خودروهای محبوب و پرفروش شناخته می‌شود. این خودرو با طراحی ساده و کلاسیک، مناسب برای استفاده روزانه و شهری می‌باشد. پژو پارس با موتورهایی با قدرت ۷۵ تا ۱۰۰ اسب بخار و با مصرف سوخت مناسب، به عنوان یکی از خودروهای اقتصادی در بازار خودروی ایران شناخته می‌شود.

 به دنبال حواشی ایجاد شده از سوی مدیرعامل ایران خودرو برای ادامه تولید پژو پارس، مقام مسئول در سازمان استاندارد طی جوابیه‌ای ضمن اعتراض شدید به مدیرعامل ایران خودرو بابت کیفیت بسیار پایین تولیدات این شرکت، موضع استاندارد را صریح و قاطع برشمرده و ضمن رد کارشکنی در ماجرای تولید پژو پارس، خود ایران خودرو را مسئول خاتمه تولید پارس معرفی کرد.

بیانیه-سازمان-ملی-استاندارد+پژو-پارس

در بخشی از نامه مهدی انگورج مدیر کل دفتر تخصصی ارزیابی انطباق صنایع حمل و نقل و ماشین آلات خطاب به علیمردان عظیمی آمده است:

علی‌رغم ادعای جنابعالی به اهتمام آن مجموعه به ارتقاء کیفیت و ایمنی در محصولات تولیدی، متأسفانه نتایج گزارشات کیفی منتشر شده توسط وزارت صمت بیانگر کیفیت بسیار پایین محصولات پرتیراژ آن شرکت بوده و عدم انطباق‌های متعدد که منجر به تشکیل بیشترین تعداد کمیسیون ماده ۴۲ در حوزه خودرویی این سازمان گردید، نشانگر عدم اهتمام جدی آن مجموعه به ارتقاء ایمنی و رعایت موازین استانداردها می‌باشد.

مقصر پایان تولید پژو پارس خود ایران خودرو است، نه سازمان استاندارد

انگورج در بخش دیگزی از نامه‌ی خود در خصوص پژو پارس نوشته است:

در مورد خودروی مورد اشاره در نامه جنابعالی، همانطور که بارها در جلسات متعدد اظهار نموده‌اید مبنای تصمیم آن شرکت در کاهش و خاتمه عرضه این محصول فارغ از مباحث استاندارد و نتایج آزمون‌های ادواری، زیان‌ده بودن آن محصول بوده است که این موضوع نیز ناشی از عدم مدیریت درست هزینه تولید و قیمت تمام شده می‌باشد و ارتباطی با وضعیت استاندارد خودرو ندارد.

پژو-پارس

پژو-پارس

خداحافظی تلخ و شیرین با خودروی محبوب ایرانی‌ها

پژو پارس در حالی از خط تولید خارج می‌شود که به عنوان بزرگترین مقصر زیان صنعت خودرو معرفی می‌شود. البته که این خروج شاید از دید ایران خودرو و قطعه سازان خوشحال کننده باشد اما باید توجه داشت که جانشین این خودرو برای مردم سورن پلاسی است که آن نیز عاریه‌ای از اتاق قدیمی پژو محسوب می‌شود و تنها مردم قرار است پول بیشتری برای جانشین پارس بپردازند و اگر نه سورن پلاس در بی‌کیفیتی دست کمی از پژو پارس ندارد!

 

منبع: پدال
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    مردم ایران رابیچاره کردید

  • رحمت اله

    من ماشینم را پاییز ارزان فروختم.به امید تحویل پارس به قیمت کارخانه.حالا موقع واریزی میکن باید سورن پلاس وادیز کنی

  • مهران

    مارو یکسال آلاف کردین یک آهن تیکه پاره میخواهین بدین حون به لبمون کردین خدا لعنتتون کنه ۱۷۰ میلیون برج یک امسال تو ساکانه یکپارچه ثبت نام کردم باز گرون شد ۲۹۴ میلیون باز وام گرفتم بازم ماشین ندادین بخدا با ۱۷۰ میلیون میشه بهترین ماشین خارجی رو خرید

  • جواد

    ما فقط ماشین که سبتنام کردیم یعنی همان پژو پارس را میخاهیم همان ماشین مورد علاقه خود و خانواده مان است . ممنون

  • حمید پارس

    با سلام ما مشتریان پارس یک سال است چشم انتظاریم و باید به عرض شما برسانیم که بر اساس منبع در امد و حساب جیب خودمان این خودرو را انتخاب کرده ایم و امیدوار براین موضوع که به خوبی درک شود تا گره از کار ما فقیر بیچاره ها هم باز شود فلذا ما هم توقع نداریم که این خودرو بیش از تعهدات خود تولید شود اما قبل از تعهداتی که به مردم داده شده اگر قرار بر توقف تولید باشد حق ما مشتریان پارس بعدا از یک سال چشم انتظاری ضایع میشود بعلاوه ی خانواده هایی که از بزرگ تا کوچک خانواده منتظر فراخوان پارس بودن و هستن و امید بر این که ایرانخودرو باعث تآسف این خوانوارها نشود

  • ناشناس

    آقا خدایی یکی بیاد واقعا بگه اخرش چی شد؟ تولید میشه یا نه... مردم رو اذیت نکنید اگه میخواهید قیمت رو بالا ببرین بگید اگه میخواین تولید نشه واقعا بگید.

  • وحید

    الان بیشتراز یک ماهه که هرروز یک خبر میخونیم یه روز پارس تولید میشه یه روز خبرخوش روزه دیگه خداحافظی با پارس روزه دیگه به متقاضیان که قولشو دادیم تحویل میدیم روزه دیگه یه خبر کوفتی دیگه یعنی ما چقدر بدبختیم که برای داشتن یک خودروی ایرانیه بدون استاندارد سما میمون شماها شده ایم خداازتون نگذره فقط الانم اصلا کلا آقا نخواستیم

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر