سورن پلاس | پژو پارس | کیفیت خودروهای داخلی

پولتان را با خرید این خودرو دود کنید / کیفیت این خودرو داخلی بالا تر از پژو پارس

گزارش های رسمی شرکت‌های بازرسی ISQI و IEI در بهمن ماه ۱۴۰۲ در خصوص سورن پلاس XUP، حاکی از آن است که این خودرو با کسب نمره ۸۸.۶ و ثبت بهبودی ۱۱ درصدی نسبت به محصول پارس، کیفیت بهتری را ارائه می دهد.

پولتان را با خرید این خودرو دود کنید / کیفیت این خودرو داخلی بالا تر از پژو پارس

صنعت خودرو در ایران یکی از صنایع مهم و پرسود اقتصاد کشور می‌باشد. این صنعت با بیش از نیم قرن سابقه فعالیت، از دهه شصت با تأسیس شرکت‌های خودروسازی در ایران آغاز شد. در حال حاضر، بیش از ده شرکت خودروسازی در ایران فعالیت دارند و تولیدات متنوعی از خودروهای سواری، خودروهای تجاری، و خودروهای خاص را تولید می‌کنند. این صنعت به عنوان یکی از منابع اصلی اشتغال و تولید در ایران محسوب می‌شود. همچنین، بازار داخلی ایران نقش مهمی در تحولات و توسعه‌های این صنعت ایفا کرده و همچنان توانمندی‌ها و چالش‌های خود را داراست.

با کنار گذاشته شدن خودروی پارس از چرخه تولید، ایران خودرویی ها اعلام کردند از این پس، خودروی سورن پلاس جایگزین این شیر پیر خواهد بود. بر همین اساس، در این محتوا نگاهی به گزارش های دو شرکت IEI با عنوان شرکت بازرسی مهندسی ایران و ISQI با عنوان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در خصوص دو خودروی پارس و سورن پلاس XUP خواهیم داشت.

نمره سورن پلاس

نمره سورن XUP سایت کرمانشاه ۹۱ ثبت شده است. لازم به ذکر است ارزیابی سورن XUP سایت های خزر و فارس با شرکت IEI است و نمره این خودرو به شرح ذیل است؛ نمره سورن XUP سایت فارس: ۸۷.۲ و نمره سورن XUP سایت خزر : ۸۷.۶. بنابراین میانگین امتیاز سه سایت کرمانشاه – خزر- فارس برای این خودرو ۸۸.۶ است.

نمره سورن پلاس سایت تبریز نیز در ISQI عدد ۹۲ ثبت شده است. در همین گزارش (ISQI) نمره پژو پارس خراسان و کرمانشاه نیز عدد ۱۰۲ ذکر شده است، که نشان از کم تر بودن امتیاز منفی سورن نسبت به پارس دارد.

مشخصات فنی سورن پلاس XUP

پیشرانه سورن پلاس بهینه از نوع XU7P با حجم دقیق ۱۷۶۱ سی سی و ۸ سوپاپ است. این پیشرانه توانایی تولید ۹۸ اسب‌ بخار قدرت در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و ۱۴۶ نیوتن‌ متر گشتاور در ۴۶۰۰ دور در دقیقه را داراست. این خودرو از یک جعبه دنده دستی ۵ سرعته مانند پژو پارس برای رساندن قدرت موتور به چرخ‌ های جلو بهره می گیرد. مصرف ترکیبی این خودرو ۷.۰۶ لیتر در صد کیلومتر و شتاب صفر تا صد آن هم ۱۳ ثانیه اعلام شده است. وزن خودرو بدون سرنشین با مخزن سوخت پر و بدون تجهیزات اضافی هم ۱۲۴۰ کیلوگرم است.

امکانات ایمنی و رفاهی سورن پلاس

سورن پلاس مجهز به پیشرانه XU7P در موارد رینگ و کروز کنترل با کد کلاس ۳۰ نسخه EF7 متفاوت است. این نسخه از سورن پلاس در سایت ایران خودرو با کد کلاس ۵۸۴۰۲ شناخته می شود. این تیپ از نظر امکانات ایمنی و رفاهی دارای مواردی همچون ترمز ضد قفل، ترمز جلو دیسکی، ترمز عقب کاسه ای، سیستم کمکی ترمز، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل پایداری و کشش، دو عدد ایربگ، فرمان هیدرولیکی، سیستم تهویه اتومات، سیستم مالتی مدیا، چراغ مه شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ‌ جلو از داخل خودرو، چراغ جلو مجهز به چراغ روز، چراغ عقب جدید با لنزهای شفاف، چراغ نقشه خوان، سیستم روشنایی ترک خودرو (Follow Me Home)، روشن شدن چراغ های عقب همزمان با چراغ روز، آینه ‌های کناری برقی تاشونده راهنمادار، جمع کردن برقی آینه‌ های کناری از داخل اتاق و روی سوییچ، سنسور دنده عقب، دوربین دید عقب، اخطار کاهش باد لاستیک، رینگ های ۱۵ اینچ فولادی، تنظیم پشتی صندلی راننده و سرنشین جلو به صورت برقی، بازکن درِ صندوق عقب از داخل اتاق و روی سوییچ، دسترسی به صندوق از داخل، نمایشگر روی داشبورد (MFD) به همراه Trip Computer بر روی پوسته بالایی داشبورد، سیستم راهنمای تعویض دنده و…‌‌ است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر