کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۱۸۶

اجرای طرح حمل‌ونقل مسافران با تاکسی‌های خودران / جدال تبلیغات در گوگل بالا گرفت

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی‌گذار و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

اجرای طرح حمل‌ونقل مسافران با تاکسی‌های خودران / جدال تبلیغات در گوگل بالا گرفت

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) در تاریخ ۲ مارچ ۲۰۲۴ ( ۱۲ اسفند ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • افزایش خرید قهوه در آسیا

برخی از کشورهای آسیایی که مقدار زیادی قهوه تولید می‌کنند، در تامین تقاضای قهوه در کشورهای خود با مشکل مواجه هستند. این بدان معناست که کشورهایی مانند ویتنام و اندونزی که قبلاً قهوه زیادی می‌فروختند، اکنون بیشتر از برزیل قهوه می‌خرند زیرا همه طفدار این محصول شده‌اند. اندونزی و ویتنام نوعی دانه قهوه تلخ به نام روبوستا را پرورش می‌دهند که برای تهیه اسپرسو و نوشیدنی‌های فوری محبوب است. با این حال، آنها ترجیح می‌دهند بیشتر تولید قهوه خود را در خارج از کشور بفروشند و دانه‌های ارزان تری را از برزیل برای نوشیدن مردم خود خریداری کنند.

  • سرمایه‌گذاری کلان برای ساخت تراشه‌های کامپیوتری

گروه مهندسان ارتش ایالات متحده در حال بررسی تأثیر پیشنهاد میکرون (شرکت صنایع نیمهرسانای امریکایی) برای ساختن یک مرکز بزرگ برای ساخت تراشه‌های حافظه کامپیوتری در مرکز ایالت نیویورک بر محیط‌زیست است. Micron قصد دارد تا ۱۰۰ میلیارد دلار در ۲۰ سال آینده برای ساختن یک پردیس بزرگ در Clay، نیویورک سرمایه‌گذاری کند. تا سال ۲۰۳۰ آنها قصد دارند ۲۰ میلیارد دلار در این پروژه سرمایه‌گذاری کنند. این شرکت برای حمایت از برنامه نیمه هادی از دولت درخواست پول کرده است.

 

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • جدال تبلیغات در گوگل بالا گرفت

یک قاضی امریکایی روز جمعه حکم داد که گوگل آلفابت باید با دعوای دسته جمعی پیشنهادی تبلیغ‌کنندگان با ادعای اینکه بازار مبادلات تبلیغاتی را در انحصار خود درآورده است، روبه‌رو شود. قاضی ناحیه ایالات متحده، کوین کاستل اعلام کرد که برخی از ادعاهای مربوط به اقدامات تجاری ناعادلانه معتبر نیستند. به طور خاص، او برخی ادعاهای مربوط به ابزارهایی را که شرکت‌های بزرگ برای خرید تبلیغات استفاده می‌کنند، رد کرد. Google Ad Manager مانند یک فروشگاه یکپارچه برای تبلیغات آنلاین است. این به وب سایت‌ها کمک می‌کند تا فضای تبلیغاتی خود را داشته باشند.

  • پروژه عظیم ناسا با شکست رو به رو شد

ناسا یک پروژه ۲ میلیارد دلاری برای آزمایش سوخت گیری ماهواره‌ها در فضا را متوقف می‌کند زیرا بسیار گران و طولانی شده بود. آژانس فضایی در ماه اکتبر اعلام کرد که پروژه OSAM-۱ بیش از برنامه‌ریزی اولیه هزینه دارد و احتمالاً بیش از ۲.۰۵ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت. تاریخ راه‌اندازی برنامه‌ریزی شده دسامبر ۲۰۲۶ نیز ممکن است به تعویق بیفتد. ناسا تصمیم گرفت این پروژه را متوقف کند زیرا آنها با مشکلات فنی مداوم، هزینه‌های بالا و تاخیر مواجه بودند. همچنین، روندی در جامعه فضایی برای دور شدن از سوخت‌گیری فضاپیماهایی که برای آن طراحی نشده‌اند وجود دارد و ناسا نتوانست شریکی را پیدا کند که مایل به انجام پروژه باشد.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارذش موارد زیر پرداخت:

  • اجرای طرح حمل‌ونقل مسافران با تاکسی‌های خودران

یک قانونگذار در کالیفرنیا پیشنهاد Waymo آلفابت را برای گسترش خدمات روباتاکسی بدون راننده به لس آنجلس و برخی از شهرهای نزدیک سانفرانسیسکو تأیید کرده است که از روز جمعه اجرایی می‌شود. Waymo، شرکتی که درحال‌حاضر خدمات تاکسی‌های بدون راننده را در سانفرانسیسکو و فینیکس اجرا می‌کند، در ۱۹ ژانویه درخواست داد تا خدمات خود را گسترش دهد. با این حال، کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا (CPUC) برنامه را درحال‌حاضر به حالت تعلیق درآورده است تا آن را با دقت بیشتری بررسی کند.

  • صنعت بازی در خطر فروپاشی است

صنعت بازی در امسال شاهد اخراج بیش از ۷۸۰۰ کارمند بوده است. با توجه به اینکه غول‌های بازی سونی (SONY) و الکترونیک آرتز (EA) آخرین دور اخراج‌ها را انجام می‌دهند، سرمایه‌گذاران نمی‌دانند که آیا این بخش ممکن است به نقطه شکست برسد. الکترونیک آرتز حدود ۶۷۰ کارمند را اخراج می‌کند که حدود ۵ درصد از نیروی کار آن است. این در حالی اتفاق می‌افتد که صنعت فناوری و بازی با وجود دورهای قبلی استخدام با اخراج مواجه است.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر