فرهنگیان | دانشگاه فرهنگیان | رتبه بندی معلمان | پذیرش دانشجو معلم

فرهنگیان وام ۱۰۰ میلیون تومانی دریافت می‌کنند

وام ۱۰۰ میلیون تومانی به فرهنگیان تخصیص پیدا خواهد کرد. موضوعی که مدیرکل رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش درباره آن توضیح داده است.

فرهنگیان وام ۱۰۰ میلیون تومانی دریافت می‌کنند

قانون رتبه‌بندی معلمان پس از ۱۰ سال توقف در نهایت در ۲۴ آذر ماه ۱۴۰۰ با ۱۹۶ رأی موافق و ۲ رأی مخالف در مجلس تصویب شد و سرانجام در دولت سیزدهم و با عملیاتی شدن وعده آیت الله رئیسی به اجرا درآمد و سهم مناسبی از بودجه کشور نیز به این امر تخصیص داده شد.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد؛ فرهنگیان واجد شرایط پس از تکمیل مدارک و پر کردن فرم الکترونیک که به تایید آموزش و پرورش رسیده باشد و ارائه آن به بانک، ظرف مدت ۱۰ روز کاری مبلغ تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی ویژه فرهنگیان را دریافت خواهند کرد.

چند روز پیش مقدم زاده مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اعلام انعقاد تفاهمنامه این وزارتخانه با بانک ملی، گفت: براساس این تفاهمنامه ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اعطای تسهیلات مرابحه ۱۲ درصدی به فرهنگیان در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

به گفته معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن، متقاضیان می‌توانند برای ساخت واحد مسکونی در زمین‌ها از وام ۵۵۰ میلیون تومان نهضت ملی مسکن با سود ۱۸ درصدی استفاده کنند.

به گفته مقدم‌زاده تا کنون ۹ هزار میلیارد تومان از این اعتبار به صورت تسهیلات به فرهنگیان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: براین اساس ماهانه ۲.۵ درصد از رقم واریزی بابت حقوق در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار می‌گیرد تا وام قرض‌الحسنه با کارمزد ۴ درصد به فرهنگیان پرداخت شود.

معاون رفاه وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد که این وام نیازی به سپرده‌گذاری از سوی فرهنگیان ندارد و تنها یک ضامن فرهنگی برای پرداخت آن کفایت می‌کند.

وی افزود: سقف باز پرداخت وام بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار و بازپرداخت آن ۳۶ ماهه است؛ امکان دریافت این وام در ۴ استان (اصفهان، قزوین، تهران و شهرستان‌های استان) به صورت غیرحضوری امکانپذیر است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • یوسف

    تانوبت به فرهنگیان مازندران بخواد بشه تمام میشه...سی ساله که نه وامی به ما دادن نه مسکنی.درصورتی که هرسال امارفرهنگیان فاقد مسکن رو از ما میخواستن..انشاله که ایندفعه مسکن بتونن بدن

  • الهیار محمدی نیا

    دروغ کنتور نداره! جناب وزیر! جناب بی جنابان و... مثل اینکه دولتزنان از وعده بی خودی خوشتان میاد؟!
    همین وام رو با 23 درصد سود با اینکه 6 ماه است تشکیل پرونده دادیم هنوز پرداخت نکردید انوقت وعده روی وعده می دید؟ شرم کنید. نه از خدا شرم دارید نه از بنده خدا. دولتمرد ناتوان فقط وعده توخالی رو بلدند. مثل َطبل فقط هیاهو می کنید.

  • یوسف

    سلام.بقیه استان‌ها چی؟؟؟؟سی سال که حقوق وازبانک ملی میگیرم هرموقع تقاضای وام کردیم نه شنیدیم

  • ناشناس

    به نظر منهم وعده سرخرمن هستش.اگر هم وامی باشه از دوستان ونورچشمی ها آنطرف تر نمیره که نمیره

  • محمد رضا ضد محمد رضا شاه ملعون

    پس دو ونیم درصد حقوق برداشت شده کشکه

  • آبی

    بخدا دروغه

  • T

    فرهنگی مسخره تموم کارمندای سایر اداراته

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر