در گفت و گو با رئیس سازمان امور مالیاتی کشور مطرح شد؛

شرط رضایت مردم برای پرداخت مالیات / ریال به ریال مالیات صرف خدمت به مردم می شود

سید محمد هادی سبحانیان گفت: دولت و به طور مشخص سازمان برنامه و بودجه می‌بایست محل مصرف مالیات را به سمع و نظر مردم برساند و اگر این اتفاق بیافتد، رضایت خاطر مردم و تمکین آنها در پرداخت مالیات افزایش پیدا می‌کند.

شرط رضایت مردم برای پرداخت مالیات / ریال به ریال مالیات صرف خدمت به مردم می شود

با توجه به تمرکز دولت بر افزایش درآمدهای مالیاتی در سال آینده، بسیاری از اصناف و صاحبان مشاغل نگران چگونگی پرداخت این میزان از مالیات هستند. در کنار تمامی چالش هایی که مردم در پرداخت مالیات دارند، سوالی که برای بیشتر افراد مطرح می‌شود، این است که محل مصرف مالیات کجاست؟ آیا با افزایش میزان مالیات، تغییری در ارائه خدمات به مردم رخ می‌دهد؟

در همین راستا در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران به مصاحبه با سید محمد هادی سبحانیان رئیس سازمان امور مالیاتی کشور پرداختیم.

سبحانیان در پاسخ به سوال خبرنگار تیتر کوتاه مبنی بر ابهام محل مصرف مالیات بیان کرد: این موضوع نکته بسیار مهمی است و ما معتقد هستیم که دولت و به طور مشخص سازمان برنامه و بودجه می‌بایست محل مصرف مالیات را به سمع و نظر مردم برساند و اگر این اتفاق بیافتد، رضایت خاطر مردم و تمکین آنها در پرداخت مالیات افزایش پیدا می‌کند. مشخصا این وظیفه بر عهده سازمان برنامه و بودجه است و تقاضای ما از این عزیزان این است که نسبت به انجام این مورد اقدام کنند.

وی در ادامه افزود: در ۱۰ ماه ابتدای امسال ۲۷ هزار میلیارد تومان از محل ۱ واحد درصد مالیات بر ارزش افزوده به حوزه سلامت و حدود ۷ هزار میلیارد تومان به حوزه ورزش و جوانان اختصاص پیدا کرده است. ۱۱۰ هزار میلیارد تومان از منابع را به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداخت کرده‌ایم که صرف عمران و آبادانی شهرها و روستاها شده است. مردم باید بدانند که ریال به ریال مالیاتی که پرداخت می‌کنند در راستای ارائه خدمات عمومی و ایجاد زیرساخت‌ها و عمران و آبادانی شهرها و روستاها می‌شود.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • حسین

    کاملا دروغ

  • حمید راد

    دروغ که خناق نمی یاره . تو گفتی و ما باور کردیم

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر