اختصاصی تیترکوتاه؛

چند دلیل مضر بودن شکر برای سلامتی+ جدول قیمت

در این مطلب به بررسی قیمت انواع شکر می پردازیم.

چند دلیل مضر بودن شکر برای سلامتی+ جدول قیمت

شکر، که از نیشکر یا چغندر قند به دست می‌آید، یکی از محبوب‌ترین شیرین‌کننده‌ها در سراسر جهان است. با این حال، مصرف بیش از حد آن می‌تواند به مشکلات سلامتی از جمله چاقی، دیابت نوع ۲، بیماری‌های قلبی و پوسیدگی دندان منجر شود. شکر به شکل‌های مختلفی وجود دارد، مانند شکر سفید، قهوه‌ای، و شکر نیشکر، هر کدام با خصوصیات طعم و بافت منحصر به فرد خود. مهم است که مصرف شکر را محدود کرده و به جای آن از شیرین کننده‌های طبیعی مانند عسل، استویا، یا شیرین کننده‌های مصنوعی کم کالری برای کنترل وزن و حفظ سلامتی استفاده کنیم. همچنین، افزایش آگاهی در مورد میزان شکر موجود در محصولات غذایی فرآوری شده و نوشیدنی‌ها ضروری است تا افراد بتوانند انتخاب‌های آگاهانه‌ای در مورد رژیم غذایی خود داشته باشند.

قیمت شکر  نیز به عنوان یکی از مواد غذایی اساسی جهانی، تحت تأثیر فروش و تقاضای جهانی است. قیمت این محصول همچنین شدیداً تحت تأثیر عواملی مانند تولید، صادرات، نرخ ارز، شرایط آب و هوایی و تقاضای جهانی قرار دارد.

بررسی بازار حاکی از آن است که قیمت ۹۰۰ گرم (بسته ۱۸۰ عددی) شکر قهوه ای مانوین مبلغ ۳۴۸ هزار تومان است این در حالیست که قیمت بسته ۱۰۰ عددی پودر شیرین کننده بدون قند دایات مبلغ ۱۲۰ تومان اعلام شده است.

قیمت انواع شکر
نوع قیمت / تومان

شکر سفید دولیتل - ۱ کیلوگرم

۳۴,۰۰۰

شکر سفید سوئیت شو - ۲.۷ کیلوگرم

۹۲,۷۱۰

شکر سفید سامزستار - ۵ کیلوگرم

۱۷۰,۰۰۰

شکر سفید تک نفره گلها - ۷ گرم بسته ۵۰ عددی

۷۹,۸۵۰

شکر قهوه ای مانوین - ۹۰۰ گرم بسته ۱۸۰ عددی

۳۴۸,۰۰۰

پودر شیرین کننده بدون قند دایات بسته ۱۰۰ عددی

۱۲۰,۰۰۰

لازم به ذکر است که تیتر کوتاه دخل و تصرفی در قیمت‌ها ندارد و ممکن است قیمت ها در سطح بازار تحت تاثیر عوامل مختلف با اندکی افزایش یا کاهش قیمت خرید و فروش مواجه شود.

فاطمه مشتاقی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر