یارانه نقدی | یارانه معیشتی | یارانه اعتباری | کالابرگ الکترونیکی

ساده ترین راه برای اطلاع از دهک یارانه ای خانوارها

بر اساس تصیمات اتخاذ شده سه دهک پردرآمد جامعه از دریافت یارانه حذف شدند و هفت دهک باقی مانده مشمول دریافت یارانه شدند.

ساده ترین راه برای اطلاع از دهک یارانه ای خانوارها

در بسیاری از کشورها، دولت‌ها از برنامه‌های یارانه نقدی برای کمک به افراد با درآمد کم استفاده می‌کنند. یارانه نقدی یک پرداخت مستقیم از دولت به گیرنده است که به صورت پول نقد یا از طریق کارت های بانکی انجام می‌شود. این برنامه‌ها برای کاهش فقر و تشویق بهترین استفاده از منابع جامعه، به کار می‌روند. بسیاری از این برنامه‌ها از محدودیت دریافت تمایل دارند و تحت شرایط و دستورالعمل‌های خاصی تعیین می‌شوند تا به هدف موردنظر دست یابند. این برنامه‌های یارانه نقدی غالباً به عنوان یک پشتوانه مالی برای کسانی که به دلیل شرایط اقتصادی نیاز به کمک دارند، عمل می‌کنند.

سئوالی که برای اکثر خانواده ها وجود دارد این است که چگونه می توانند متوجه شوند که دهک چندم قرار گرفته اند. در این مطالب توضیحاتی درباره این موضوع ارائه شده است.

بر اساس تصیمات اتخاذ شده سه دهک پردرآمد جامعه از دریافت یارانه حذف شدند و هفت دهک باقی مانده مشمول دریافت یارانه شدند سئوالی که برای اکثر خانواده ها وجود دارد این است که چگونه می توانند متوجه شوند که دهک چندم قرار گرفته اند. در این مطالب توضیحاتی درباره این موضوع ارائه شده است.

خانوارها برای اطلاع از آخرین وضعیت دهک بندی خود می‌توانند به سامانه حمایت به نشانی https://hemayat.mcls.gov.ir/ مراجعه کنند.

با ورود به سامانه دهک بندی خانوار امکان بررسی و پیگیری واریز یارانه معیشتی برای متقاضیان وجود دارد.به گزارش جماران سامانه جدید دهک بندی یارانه به نشانی hemayat.mcls.gov.ir است و افراد می‌توانند با وارد کردن شماره ملی خود، مراحل نام نویسی در سامانه حمایت دهک بندی با کد ملی را انجام دهند..

نحوه ورود و ثبت نام در سامانه حمایت دهک بندی با کد ملی

برای ثبت نام در سایت حمایت معیشتی جاماندگان داوطلبان باید مراحل زیر را انجام دهند:

۱. ورود به سامانه حمایت به نشانی hemayat.mcls.gov.ir

۲. انتخاب گزینه «ورود به سامانه حمایت»

۳. نمایش پنجره ورود به سامانه حمایت معیشتی

۴. ثبت اطلاعات مربوط به کد ملی سرپرست خانواده و در کادر دوم شماره حساب واریز یارانه

اگر یارانه اصلی را ماهانه دریافت می‌کنید، اما موفق به انجام مراحل ثبت نام یارانه نشده‌اید، شماره حساب یارانه خود را در این قسمت ثبت کنید.

اما اگر حتی یارانه شما هم از چند سال پیش قطع شده، شماره حسابی که قبلاً یارانه معیشتی به آن واریز می‌شد را وارد کنید. با تکمیل اطلاعات، شما در وضعیت «خانواده تک نفره» یا «خانواده چند نفره» قرار خواید گرفت.

چنانچه با شخص دیگری از اعضای خانواده زندگی نمی‌کنید و سرپرستی خانواده با خودتان است، باید تیک “گزینه خانواده تک نفره” را انتخاب کنید.

۵. وارد کردن کد امنیتی و انتخاب گزینه ورود

۶. تکمیل رضایت نامه دسترسی به اطلاعات دارایی و مالی خانواده‌

۷. پایان مراحل ثبت نام در سامانه

 استعلام دهک خانوار با کد دستوری:

-استفاده از کد دستوری (#کد ملی*۴۳۸۵۷*۴*) را به عنوان کد استعلام دهک خانوار معرفی کردند که اشتباه است و تنها کاربرد این کد برای اطلاع از اینکه فرد، از یارانه برخوردار است یا خیر، می باشد.

استعلام دهک خانوار از طریق شماره گویا:

-استعلام دهک خانوار از طریق شماره گویا برای استفاده از این روش باید ابتدا با شماره ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرید. سپس کد ملی سرپرست خانوار و شماره تلفن شان را وارد کنید. به این ترتیب میتوانید از دهک خود مطلع شوید.

در صورتی که می خواهید به دهک بندی خود اعتراض بزنید و نحوه آن را نمی دانید می توانید به یکی از دفاتر پیشخوان مراجعه کنید.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر