گفت و گوی تیترکوتاه با رئیس اتحادیه قنادان تهران:

نگران قیمت شیرینی شب عید نباشید/ استفاده از سامانه مودیان برای اصناف دشوار است

بهره مند گفت: قیمت دولتی شکر افزایش پیدا نخواهد کرد، زیرا قیمت آن از طریق سامانه ارائه می‌شود و می‌بایست از طریق سامانه ثبت نام کرد تا بتوان شکر را به قیمت مصوب دریافت کرد. بنابراین نگران گران شدن شیرینی نباشید.

نگران قیمت شیرینی شب عید نباشید/ استفاده از سامانه مودیان برای اصناف دشوار است

بازار شیرینی به عنوان یک بخش مهم از صنعت غذایی، به سرعت رشد کرده و به یک صنعت چندمیلیاردی تبدیل شده است. این بازار شامل مجموعه‌ای از محصولات شیرین و خوشمزه مانند کیک، کلوچه، پای، کوکی، پن‌کیک، مافین، دونات و سایر محصولات شیرینی‌پزی است. با توجه به تنوع و ترکیبات مختلف مواد اولیه، اشکال و طرح‌های مختلف، این بازار از نظر مصرف‌کنندگان جذابیت زیادی دارد. رقابت در این صنعت بسیار فشرده است و تولیدکنندگان برای جذب مشتریان، به بهبود کیفیت، نوآوری در محصولات و جلب توجه از طریق بسته‌بندی و بازاریابی دقت می‌کنند. از طرفی قیمت شیرینی‌ها معمولاً به عوامل مختلفی از جمله اندازه، مواد اولیه استفاده شده، پیچیدگی در تهیه و زمان صرف شده برای تولید بستگی دارد.

در همین راستا برای اطلاع از آخرین وضعیت از بازار شیرینی به سراغ علی بهره‌مند، رئیس اتحادیه قنادان رفتیم، تا اثر افزایش قیمت مواد اولیه بر قیمت ها در بازار شیرینی و چالش های این صنف را از دیدگاه وی بررسی کنیم.

رئیس اتحادیه قنادان در خصوص وضعیت بازار شیرینی و چالش های فعالان صنف قنادان گفت : متاسفانه این روز ها با چالش های بسیاری رو به رو هستیم به خصوص در بحث شکر مشکلات خاصی داریم، همچنین در هفته گذشته با تغییر قیمت صعودی شکر مواجه شدیم .

وی در ادامه افزود: از دغدغه های دیگری که از طریق همکاران در جریانشان قرار گرفتیم  می‌توانم به مشکلات نیرو انسانی، تهیه مواد اولیه که به سختی تهیه می‌شود اشاره کنم؛ نه اینکه بگویم مواد اولیه در کشور وجود ندارد، در واقع مواد اولیه در بازار وجود دارد اما تهیه آن ها بسیار سخت شده است.

تاثیر گرانی شکر بر قیمت شیرینی

 بهره مند در پاسخ به سوال تیتر کوتاه مبنی بر  تاثیر گرانی شکر بر بازار شیرینی و احتمال افزایش قیمت شیرینی گفت : از نظر من با توجه به بحث شکر، قیمت دولتی آن افزایش پیدا نخواهد کرد، زیرا قیمت شکر از طریق سامانه ارائه می‌شود و می‌بایست از طریق سامانه ثبت نام کرد تا بتوان شکر را به قیمت مصوب دریافت کرد. در نهایت به این نتیجه می‌رسیم قیمت شیرینی با افزایش رو به رو نمی‌شود.

علی-بهره‌مند

رئیس اتحادیه قنادان در مورد سامانه بازارگاه تصریح کرد : در حال حاضر سامانه بازارگاه توانسته نیاز های قنادان را رفع کند و فعلا چالشی برای فعالان این صنف ایجاد نکرده است. گفتنی است این شکر به صورت کلی در اختیار قنادان قرار می‌گیرد و محدود به بازار شب عید نمی‌باشد.

چالش های سامانه مؤدیان برای قنادان

بهره مند در پاسخ به سوال خبرنگار تیتر کوتاه مبنی بر  میزان استقبال صنف قنادان از سامانه مؤدیان اظهار کرد: در حال حاضر امکانش برای همکاری و استفاده از این سامانه سخت است چون برخی از فعالان توانایی و سواد این کار را ندارند، اما به هر حال مسئولین مالیاتی گفتند این سامانه به نفع اصناف است اما استفاده از این سامانه هنوز جا نیفتاده است. بودند افرادی که به واسطه میزان آگاهی و سوادشان اقدام به استفاده از این سامانه کنند اما هنوز اکثرا افرادی که سواد اینکار را نداشته اند به مرحله استفاده از این سامانه نرسیده اند. این یک قانون است و ما به اعضای صنف اعلام کرده ایم که هر شخصی توانست انجام بدهد .

سخن پایانی

رئیس اتحادیه قنادان، درباره پرداخت هزینه جعبه شیرینی و کیک از جانب مردم گفت: خیلی سال است این بحث مطرح می‌شود اما این از نظر من اصولی نیست. این نرخ گذاری شامل تمام این موارد و جزئیات است به این صورت نیست که ما هزینه جعبه را اضافه بگیریم، جعبه خودش هزینه دارد و لازم به ذکر است که قیمت برخی از شیرینی ها شاید از قیمت جعبه هم بالاتر نباشد و در سطح شیرینی معمولی است. شرایط به این صورت نیست که ما جعبه را رایگان یا با قیمت پایین بخریم و به همین صورت به مشتریان عرضه کنیم. این ابهامات جایگاه صنف ما را متزلزل می‌کند و واقعیت این است که تمام این ریز قیمت ها در نظر گرفته شده و بر اساس مصوبه وزارت صمت و کمیسیون نظارت است که شیرینی را با جعبه شیرینی بفروشیم و بر اساس قانون است . استاندارد تعیین می‌کند که ما به ازای هر یک کیلو شیرینی باید ۱۲۵ گرم آن جعبه باشد ، این مقوله‌ای است قانونی و صنف ما بر این اساس اقدام به فروش شیرینی می‌کند

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر