کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۱۶۸

امتیازهای دولت به کشاورزان قبل از انتخابات / خودروهای برقی بلای جان محیط‌زیست می‌شوند؟

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی‌گذار و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

امتیازهای دولت به کشاورزان قبل از انتخابات / خودروهای برقی بلای جان محیط‌زیست می‌شوند؟

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه واشنگتن پست (The Washingto Post) در تاریخ ۳ فوریه ۲۰۲۴ ( ۱۴ بهمن ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • پرتاب ماهواره برای خودروهای خودران جیلی

گروه هولدینگ جیلی، یک شرکت خودروسازی چینی، ۱۱ ماهواره را برای بهبود ناوبری خودروهای خودران به فضا فرستاده است. این دومین پرتاب ماهواره آنهاست. جیلی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این ماهواره‌ها از مرکز پرتاب ماهواره شیچانگ در استان سیچوان در جنوب غربی این کشور پرتاب شده‌اند. جیلی قصد دارد تا سال ۲۰۲۵، ۷۲ ماهواره در مدار زمین داشته باشد و هدف بلندمدت آنها این است که در مجموع ۲۴۰ ماهواره در فضا داشته باشند. جیلی گفت: علاوه بر ارائه پشتیبانی موقعیت یابی با دقت بالا برای خودروهای خودران، شبکه آن همچنین عملکردهای تجاری دیگری مانند اتصال به بخش لوازم الکترونیکی مصرفی را انجام خواهد داد.

  • جریمه سنگین تسلا برای آسیب به محیط زیست

قاضی کالیفرنیا روز جمعه به عنوان بخشی از حل و فصل یک پرونده مدنی مبنی بر سوء استفاده از زباله‌های خطرناک در مراکز خدمات خودرو، مراکز انرژی و یک کارخانه خود، تسلا را به پرداخت ۱.۵ میلیون دلار محکوم کرد. بر اساس اظهارات ۲۵ دفاتر دادستانی منطقه در کالیفرنیا، شکایتی که در شهر San Joaquin ثبت شد، حاکی از دفع غیرقانونی زباله‌های خطرناک و نقض قوانین مربوط به ذخیره‌سازی و مدیریت زباله‌ها بود. ران فریتاس، دادستان این ناحیه، گفت: «وسایل نقلیه الکتریکی در بهبود محیط‌زیست نقش دارند، با این حال لازم است بدانیم که تولید و نگهداری آنها ضایعات مضری را به همراه دارد.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • قیمت نجومی تابلوی نقاشی پس از ۲۵ سال

یک نقاشی بسیار مهم از هنرمند سوررئالیست رنه ماگریت که ۲۵ سال است توسط مردم دیده نشده است، ممکن است ماه آینده در حراجی به قیمت ۵۰ میلیون پوند (۶۴ میلیون دلار) فروخته شود. خانه حراج کریستیز اعلام کرد که تابلویی به نام "دوست صمیمی" را در حراجی در لندن در روز ۷ مارس به مناسبت ۱۰۰ سال سوررئالیسم در هنر به فروش خواهد رساند. اولیویه کامو، معاون کریستی در امور امپرسیونیستی و هنر مدرن، گفت که این نقاشی «بسیار شاعرانه، بسیار رویایی» در میان تعداد انگشت شماری از مهم‌ترین آثار ماگریت است. آخرین نمایش عمومی در بروکسل در سال ۱۹۹۸، برای نخستین بار از سال ۱۹۸۰ به حراج گذاشته شد و پیش فروش آن بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون پوند (۳۸ تا ۶۴ میلیون دلار) برآورد شده است.

  • خودروهای خودروان در مسیر پیشرفت

سال گذشته، خودروهایی که بدون راننده، تقریباً ۳.۳ میلیون مایل در کالیفرنیا را طی کردند. این بیش از پنج برابر مسافتی است که آنها در سال قبل طی کردند. با این حال، پس از تصادف یک روباتاکسی از کروز، نگرانی هایی وجود داشت. طبق گفته دپارتمان وسایل نقلیه موتوری ایالتی (DMV) کروز جنرال موتورز و Waymo آلفابت بیشترین مسافت را به خود اختصاص دادند - به ترتیب ۶۳ و ۳۶ درصد – که بدون راننده ایمنی ثبت شدند. طبق داده‌های DMV از ۱ دسامبر ۲۰۲۲ تا ۳۰ نوامبر ۲۰۲۳، آزمایش‌های خودروی خودران با راننده ایمنی از ۵.۱ میلیون مایل به ۵.۷ میلیون مایل افزایش یافت.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wll Street Journal) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • کاهش فروش خودروهای برقی این شرکت

فروش کلی خودروهای فورد در ایالات متحده در ژانویه ۴.۳ درصد افزایش یافت، اما فروش خودروهای الکتریکی (EV) آنها کاهش یافت. به طور خاص، فروش موستانگ Mach-E نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کمتر شده است. این کاهش به این دلیل اتفاق افتاد که Mach-E دیگر واجد شرایط اعتبار مالیاتی فدرال نیست و این امر آن را برای خریداران گران‌تر می‌کند.

  • امتیازات دولت به کشاورزان قبل از انتخابات

اعتراضات کشاورزان در سراسر اروپا در هفته گذشته نشان داده است که کشاورزان و خانوارها این روزها به دلیل عوامل متعددی از جمله تورم مداوم، نرخ‌های بهره بالا و قیمت‌های بی‌ثبات انرژی آسیب دیده‌اند. اعتراضات کشاورزان حمایت گسترده مردمی در فرانسه را به همراه داشت، حتی از سوی کامیون دارانی که معیشتشان به دلیل مسدود کردن بزرگراه‌ها که بخشی از اعتراضات بود، در خطر بود. دولت‌هایی از جمله فرانسه، اسپانیا و یونان در روزهای اخیر توافق کردند که صدها میلیون یورو به بخش کشاورزی تزریق کنند تا تظاهرکنندگان را آرام کنند. اتحادیه اروپا همچنین امتیازاتی را به کشاورزان اعطا کرد که نسبت به نگرانی‌های رای دهندگان پیش از انتخابات پارلمان اروپا در ژوئن حساس بودند.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر