اختصاصی تیترکوتاه؛

دعوای ۷ میلیاردی پرسپولیس و ریحان فیلم ۱۲۰ میلیاردی شد

دعوایی که می‌توانست در سال ۹۸ با پرداخت ۷ میلیارد تومان به سود پرسپولیس تمام شود حالا نیازمند پرداخت ۱۲۰ میلیارد تومان شده است!

دعوای ۷ میلیاردی پرسپولیس و ریحان فیلم ۱۲۰ میلیاردی شد

به گزارش تیترکوتاه، باشگاه پرسپولیس در سال ۹۸ تصمیم گرفت بر‌ای رفع مشکلات مالی‌اش اسپانسری را برای بلیت فروشی بازی هایش انتخاب کند و به همین دلیل به سراغ شرکت ریحان فیلم رفت و با دریافت ۷ میلیارد تومان اعلام کرد که بلیت فروشی‌اش در اختیار شرکت ریحان فیلم قرار داده است اما در نهایت وزارت ورزش و سازمان توسعه و تجهیز ورزشگاههای کشور با این موضوع مخالفت کردند و بلیت فروشی در اختیار سازمان تجهیز قرار گرفت و قرارداد همکاری پرسپولیس و ریحان فیلم امضا نشد و البته باشگاه پرسپولیس هم مبلغ دریافتی را خرج کرده بود و پول ریحان فیلم را باز نگرداند!

حالا دادگاه رای به سود ریحان فیلم صادر کرده و پرسپولیس محکوم به پرداخت ۱۲۰ میلیارد تومان به این شرکت شده است.

رد پای این ۳ نفر در پرونده ریحان فیلم

قرارداد اولیه شرکت ریحان فیلم با پرسپولیس در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ منعقد شد و قرار بود این قرارداد از تاریخ ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ و زمان شروع بازی‌های لیگ اجرایی شود. آن زمان ایرج عرب مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بود و به درخواست مهرداد هاشمی عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس با شرکت ریحان فیلم وارد مذاکره شد. قرار بود با دریافت مبلغ ۷ میلیارد تومان به شکل قرض الحسنه این همکاری شکل رسمس به خود بگیرد تا در زمان شروع بازی‌ها قراردادی جامع وکامل و با ذکر جزییات در مورد تعهدات طرفین به امضا برسد اما با ورود سازمان توسعه و تجهیز به ماجرا و ورود اسپانسری دیگر به نام شرکت آتیه داده پرداز عملا ریحان فیلم از گردونه همکاری خارج شد و مهرداد هاشمی هم هیات مدیره باشگاه پرسپولیس را ترک کرد! گفته می‌شد اختلاف شدید او با مهدی رسول پناه رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس به این جدایی منجر شد.

پول ریحان فیلم باز گردانده نشد و ایرج عرب هم بعدا جای خود را به محمد حسن انصاری فرد داد. گفتنی است برخی رسانه‌ها موضوع را به دوران مدیریت محمد حسن انصاری فرد نسبت دادند. با توجه به اقدامات عجیب رخ داده در زمان مدیریت انصاری فرد برخی این موضوع را هم به دوران مدیریت او ربط دادند اما باید گفت این بار این موضوع ربطی به مدیریت محمد حسن انصاری فرد نداشته و مربوط به دوران مدیریت ایرج عرب بوده است.

محکومیت ۱۲۰ میلیارد تومانی پرسپولیس!

حالا دادگاه حکم خود را به نفع ریحان فیلم اعلام کرده و کلیه دفاعیات باشگاه پرسپولیس در این پرونده رد شده است. قبل از رسیدن کار به اینجا ریحان فیلم خواستار بازگشت اصل پول و خسارت ناشی از لغو ناگهانی همکاری را پرداخت کند اما باشگاه پرسپولیس قصد داشت فقط اصل پول را بپردازد که بر سر این موضوع اختلافاتی پیش آمد و در نهایت هیچ پولی باز نگشت و کار به شکایت رسید. حالا پرسپولیس باید ۷ میلیارد تومان بابت اصل مبلغ پرداختی توسط ریحان فیلم، ۵/۵ میلیارد تومان جهت اجرای قرارداد بلیت فروشی و ۷۶۰/۱۰۷ میلیارد تومان بابت عدم عقد قرارداد جامع به ریحان فیلم بپردازد. حالا پرسپولیس با یک بدهی ۱۲۰ میلیارد تومانی مواجه شده است.

دعوا به راند دوم کشید!

طبق اعلام باشگاه پرسپولیس قرار است این باشگاه به حکم صادره اعتراض کند. حکم در تاریخ ۳۰ دی ۱۴۰۲ صادر شده و این باشگاه ۲۰ روز فرصت دارد که به رای صادره اعتراض نماید. یعنی این باشگاه تا چهارشنبه هفته آینده وقت دارد تا با ارائه اسناد تازه روند پرونده را به نفع خود تغییر دهد. در دور اول هیچکدام از اسناد و دفاعیه‌های باشگاه پرسپولیس کمکی نکرد و حالا باید دید در دور دوم دادگاه معاونت حقوقی باشگاه پرسپولیس عملا چطور می‌تواند باشگاه را از این بدهی سنگین نجات دهد.

توپ به میدان وزارت ورزش افتاد!

باشگاه پرسپولیس برای حل این مشکل فکرهایی هم کرده است. این باشگاه با استناد به موضوع که منبع این بدهی به زمان قبل از عرضه سهام پرسپولیس در فرابورس باز می‌گردد این وزارت ورزش است که در صورت محکومیت دوباره باشگاه پرسپولیس باید به عنوان سهام دار مسئولیت پرداخت بدهی را بر عهده بگیرد. به نظر می‌رسد برای موفقیت پرسپولیس در این پرونده وزارت ورزش باید تیم حقوقی قوی‌ای را وارد ماجرا کند!

سند1پرسپولیس

سند2پرسپولیس

سند3پرسپولیس

سند4پرسپولیس

سند5پرسپولیس

سند6پرسپولیس

نامه-پرسپولیس

اردلان بزرگ نیا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر